خبرگزاری کار ایران

ششمین سالانه هنرمعاصر پرسبوک در نیاوران

نمایشگاه ششمین سالانه هنرمعاصر پرسبوک با عنوان" از طبیعت زدایی تا طبیعی زیستی" از 27 فروردین تا 4 اردیبهشت درگالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران برپا می‌شود.

به گزارش ایلنا؛ در ششمین سالانه هنر معاصر پرسبوک؛ محدودیت رسانه‌ای در حیطه‌ی تجسمی وجود نداشته و هنرمندان با محوریت موضوعی، آثار خود را به دبیرخانه پرسبوک ارسال کرده و هیات داوران از میان آثار رسیده، آثار 17 هنرمند را انتخاب کرده‌اند.

ندا درزی طراح سالانه و بنیان‌گذار پرسبوک در این خصوص گفت: هنرمندان ششمین سالانه‌ى هنر معاصر پرسبوک به دو بخش رقابتی "منتخبین" و غیر رقابتی "مدعوین" تقسیم شده‌اند. آثار بخش  منتخبین براساس تم موضوعى بوده و با رای داوران این دوره؛ آلیس استپانیان، بهرنگ صمدزادگان، پاملا کریمی انتخاب شده‌ و همچنین دراین نمایشگاه آثار 10 هنرمند "بخش مدعوین" به نمایش درمی‌آید.

این هنرمند درباره هدف از برگزاری پرسبوک گفت: داوری با دقت بر روی آثار انجام می‌شود و می‌توان گفت هنرمندانی که آثارشان انتخاب می‌شود هنرمندان آینده‌ی کشور هستند که گالری‌ها و دولت می‌تواند روی این افراد سرمایه‌گذاری کنند.

ندا درزی در ادامه افزود: 27 فروردین ساعت 16 آیین افتتاحیه نمایشگاه برگزار می‌شود و در روز 28 فروردین جلسه‌ای با حضور بهنام کامرانی و بهرنگ صمدزادگان با موضوع هنر زیست محیطی برای علاقمندان برگزار می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه اختتامیه این نمایشگاه روز 4 اردیبهشت ساعت 17 با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و هنر برگزار می‌شود، افزود: در اختتامیه این نمایشگاه از کتاب دوره ششمین سالانه هنر معاصر پرسبوک که توسط نشر نظر چاپ شده  رونمایی می‌شود.

نمایشگاه ششمین سالانه هنرمعاصر پرسبوک از تاریخ 28 فروردین ساعت 10 تا20 و در ایام تعطیل ازساعت 14 تا 20 میزبان علاقمندان است.

کد خبر : ۳۶۰۸۵۱