خبرگزاری کار ایران

به مناسبت روز جهانی جَز؛

کوارتت کاسته آلبوم جدید خود را روی صحنه می‌برد

کوارتت کاسته قطعات برگزیده‌ای از آلبوم ایستگاه اول را به علاوه قطعات شنیده نشده آلبوم ایستگاه دوم را طی دو روز در فرهنگسرای نیاوران اجرا می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ ۱۱ اردیبهشت مصادف با ۳۰ آوریل طبق تقویم رسمی یونسکو به «روز بین المللی موسیقی جز: گفتمان صلح از طریق موسیقی» نامگذاری شده است. نشر موسیقی هرمس امسال برای دومین سال متوالی و با همکاری یونسکو این روز را در تهران با دو کنسرت کوارتت کاسته جشن می‌گیرد.

دبیر روز بین‌المللی جز، هنرمند شهیر موسیقی جز "هربی هنکوک" (سفیر حسن نیت سازمان ملل) است و اجرای کوارتت کاسته با همراهی او در تقویم رسمی این رویداد بین المللی قرار گرفته است. در این روز هنرمندان بزرگ بسیاری از جمله چیک کوریا، استینگ، پت متنی، وین شورتز، هربی هنکوک، ذاکر حسین، دایانا کرال، چوچو والدز، مارکوس میلر و ... در نقاط مختلف جهان به اجرا می پردازند و کوارتت کاسته نیز در زمره آن قرار دارد.

کوارتت کاسته تاکنون اجراهای موفقی در ایران، ایتالیا، اطریش، هلند، فرانسه، اسلوونی، مجارستان و ترکیه داشته است و در اجرای پیش رو آثار جدید خود از آلبوم «ایستگاه دو» را که در زمستان سال ۹۵ منتشر خواهد شد، برای نخستین بار روی صحنه می‌برد. هم‌چنین قطعات برگزیده از آلبوم قبلی و موفق این گروه (ایستگاه یک) نیز اجرا خواهد شد.

در کوارتت کاسته؛ احسان صدیق (گیتار الکتریک)، مازیار یونسی (پیانو و آوا)، پیتر سلیمانی‌پور (کلارینت باس، ساکسیفون تنور) و روزبه فدوی (درامز) فعالیت می‌کنند.

کنسرت این گروه جمعه و شنبه (10 - 11 اردیبهشت) از ساعت 9 شب در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود و بلیت فروشی آن از طریق سایت تیوال است.

کد خبر : ۳۵۹۴۴۱