خبرگزاری کار ایران

انتقال مدیریت موزه هنرهای معاصر به بنیاد رودکی از نگاه رئیس انجمن عکاسان:

یک اقدام کارشناسی نشده که انجامش بعید است

رئیس انجمن عکاسان با بیان اینکه بنیاد رودکی مجموعه‌ای است که ساختار تعریف شده خاص خود را دارد گفت: بعید به نظر می‌رسد موزه هنرهای معاصر را به این سادگی از بخش معاونت هنری و مرکز هنرهای تجسمی به بخش دیگری منتقل کنند چرا که این اقدام یک کار کارشناسی نشده است.

مسعود زنده‌روح کرمانی (رئیس انجمن عکاسان ایران) در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ در خصوص خبر واگذاری موزه‌ هنرهای معاصر به بنیاد رودکی، گفت: هنوز صحت و سقم این خبر تایید نشده، ولی اصولا در خصوص این واگذاری‌ها روال مشخصی نیست، و آنچه مهم است این است که موزه هنرهای معاصر یک ساختمان معمولی نیست که بتوان به راحتی آن را به مجموعه دیگری منتقل کرد.

او ادامه داد: موزه هنرهای معاصر مانند مجموعه جواهرات بانک مرکزی از پشتوانه‌های ملی کشور است و آثاری که در آن وجود دارد از ارزش بسیار بالایی برخوردار است و تا آنجا که اطلاع دارم؛ وقتی قرار است تابلویی به خارج از ایران امانت داده شود لازم است کارشناسی دقیقی روی آن انجام شود و تمام امور مربوط به بیمه نیز رعایت شود تا این انتقال صورت گیرد.

به گفته رئیس انجمن عکاسان ایران؛ باتوجه به مجموعه آثاری که در موزه هنرهای معاصر وجود دارد؛ موضوع انتقال خیلی بعید به نظر برسد چراکه این مسئله یک اقدام کارشناسی نشده است.

زنده‌روح در پاسخ به این سوال که نگهداری‌ از موزه امروزه در دنیا یک تخصص محسوب می‌شود، آیا بنیاد رودکی در این زمینه تخصص دارد یا نه؟ اظهار کرد: قاعدتا باتوجه به اینکه متخصص‌ترین افراد در زمینه هنرهای تجسمی درحال حاضر در مرکز هنرهای تجسمی مشغول فعالیت هستند؛ آنها لیاقت بیشتری برای گرداندن موزه هنرهای معاصر دارند.

او افزود: مدیر موزه هنرهای معاصر یعنی آقای مولانوروزی بیشتر به عنوان مدیر موزه شناخته می‌شود تا به عنوان مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی چون ساختار بین‌المللی موزه هنرهای معاصر از مرکز هنرهای نمایشی خیلی بالاتر است و طبیعتا چون یک مکان بین‌المللی است؛ تصمیم‌گیری در این مورد نیز ساده‌ نیست. به نظر خیلی بعید است این اتفاق بیفتد.

 رئیس انجمن عکاسان ایران در پایان ابراز کرد: بنیاد رودکی مجموعه‌ای است که ساختار تعریف شده خاص خود را دارد و بعید به نظر می‌رسد موزه را به این سادگی از بخش معاونت هنری و مرکز هنرهای تجسمی به بخش دیگری منتقل کنند.

کد خبر : ۳۵۹۳۹۹