خبرگزاری کار ایران

مادر دیوانه در کتابفروشی‌ها

اولین مجموعه داستان سال 95 انتشارات برزآفرین منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجموعه داستان « مادرم دیوانه است» نوشته معصومه خوانساری است که در 118 صفحه گرد آمده است.

این مجموعه داستان شامل 14 داستان کوتاه با عناوین: « نم خاکستری»، سوسکی زیر برف، مادرم دیوانه است، کسی حواسش به من نیست، مطمئن نیستی، تار، مامان بازی، نفر دوم، فشاری آب، پوشال‌های گندم، خط زرد مترو، تماس اضطراری، خواهرم دروغ می‌گوید و بینوایان به عنوان اولین کتاب از این نویسنده و پس از نزدیک به 6 ماه انتظار دریافت مجوز نشر در سال 94، منتشر می‌شود.

در این کتاب خواننده غالبا با داستان‌هایی مدرن مواجه است که نویسنده سعی کرده با استفاده از تکنیک‌های مختلف روایت به بیان درونیات شخصیت‌های اصلی داستان‌ها پرداخته و این ستیز موهوم را به تصویر بکشد.

معصومه خوانساری کار داستان نویسی را با کلاس‌های مرحوم گلابدره‌ای آغاز کرد و از آن دست نویسندگانی است که با وجود سالیان طولانی فعالیت ادبی خود کمتر به این فکر بوده تا اثری از خود منتشر نماید.

در داستان مادرم دیوانه است می‌خوانیم«چیزهایی می­گویدکه نمی­‌فهمم. فقط"رحمِت بیاد" را در آخرین جمله­‌اش می‌شنوم. سرکه برمی­‌دارد رد اشک تا زیر چانه‌­اش راه گرفته است. می­‌آییم بیرون. دستم در دست مادرم است. کنار حوض وسط حیاط حرم، پدر و خواهرم ایستاده‌­اند. خواهرم تا ما را می‌­بیند پوزخند می­‌زند:

- فکر کردیم مردم ریختن سرتون لباساتون رو تیکه تیکه کردن.

پدرم رویش را برمی‌­گرداند طرف پاشویه حوض و به شیر آبی­ که باز است نگاه می­‌کند. مادرم لب پایینش را گاز می‌‌گیرد و نیشگونی از بازوی خواهرم برمی­‌دارد. زائرین خیره به ما از کنارمان رد می­‌شوند.

- شدیم سرگرمی مردم!»

کتاب مجموعه داستان « مادرم دیوانه است» در قطع رقعی و با شمارگان 1000در فروشگاه کتاب دهخدا به آدرس خ انقلاب نرسیده به میدان انقلاب عرضه می‌شود.

کد خبر : ۳۵۹۱۵۷