خبرگزاری کار ایران

«ترنجستان سروش» در آستانه‌ی پلمپ

فروشگاه «ترنجستان سروش» به دستور پلیس اماکن پلمب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ سعید مکرمی (مدیر فروشگاه کتاب ترجستان سروش) 25 درباره‌ی مشکل به وجود آمده برای این کتابفروشی چنین گفت: در بهمن ماه سال گذشته؛ نمایندگانی از پلیس اداره اماکن خیابان 12 فروردین به فروشگاه ترنجستان سروش آمدند و به وجود کتاب‌های مرتبط با ازدواج و ثبت زندگی با عکس جلد قلب و همچنین یکی دو جعبه به شکل قلب در پشت ویترین اعتراض کرده و آنها را نمادی برای ترویج فرهنگ غربی ولنتاین دانستند.

این کتابفروش افزود: هرقدر ما توضیح دادیم که این کتاب‌ها اساسا موضوع اجتماعی و خانوادگی با محوریت ازدواج و سبک زندگی دارند؛ مامور محترم نه تنها زیر بار نرفت بلکه با تندی اعلام کرد به دلیل ترویج فرهنگ غربی و ولنتاین به پلمب فروشگاه محکوم می‌شوید.

مکرمی در توضیح روال پیگیری شده برای حل مشکل و جلوگیری از پلمپ ترجستان نیز اظهار داشت: در پی بروز این مشکل با اتحادیه ناشران و کتابفروشان تماس گرفتیم و به کمک آنها نامه و توضیحی را به اتاق اصناف ارائه کردیم نهایتا نیز هیات نظارت بر اصناف باتوجه به استنادات ما نامه‌ی جلوگیری از پلمب را صادر کرد.

او ادامه داد: سوم اسفند این نامه را به پلیس مرکزی اداره اماکن در خیابان شریعتی تحویل دادیم اما نمی‌دانیم چرا باوجود این نامه؛ هنوز پلیس اماکن عدم پلمب را قبول نکرد و قرار شد به دلیل اینکه اسفند ماه مصادف با انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری بود؛ پلمبِ فروشگاه ترنجستان به بعد از عید موکول شود. در واقع می‌گویند اول باید پلمب شود و سپس ما با استفاده از نامه‌ی اصناف؛ برای رفع پلمب اقدام کنیم.

مدیر کتابفروشی ترجستان تاکید کرد: از مسئولان محترم پرسیده‌ایم چرا با یک کتابفروش که شغل فرهنگی دارد؛ چنین رفتاری می‌شود و چرا به‌جای ایرادگیری؛ فکری به حال فروش غیرقانونی و افست تولید ناشران توسط دستفروشان نمی‌شود؛ اما آنها پاسخ دادند این موضوع به شما ارتباطی ندارد که ما با چه کسی برخورد می‌کنیم و با چه کسی خیر.  من نیز در نامه‌ای به بازرسی ناجا؛ از نحوه‌ی برخورد نمایندگانشان گلایه کرده‌ام.

مکرمی درباره‌ی سرنوشت نامه‌ی هیئت نظارت بر اصناف نیز گفت: مشکل اینجاست که هنوز نامه عدم پلمب که از سازمان اصناف گرفته‌ایم و به پلیس مرکزی اداره اماکن تحویل دادیم؛ برای پلیس اماکن خیابان 12 فروردین ارسال نشده است. ظاهرا کوتاهی برای ارسال این نامه به اداره اماکن حوزه استحفاظی مربوطه موجب شده حتی به مدت یک روز هم که شده ترنجستان سروش ابتدا پلمب شوده و سپس بازگشایی شود.

او در پایان یادآور شد: یک کتابفروشی همین که می‌تواند با تمامی مشکلات اقتصادی نشر چراغ خود را روشن نگه دارد؛ باید مورد تشویق قرار بگیرد. اینکه با مشاغل فرهنگی مثل کتابفروشی اینگونه رفتار می‌شود؛ درست نیست. گویا دیواری کوتاه‌تر از دیوار کتابفروش وجود ندارد.

کد خبر : ۳۵۸۸۹۰