خبرگزاری کار ایران

ارسال دوازدهمین بسته «نورسیده‌ها» به کتابخانه‌های عمومی

مدیرکل منابع نهاد از ارسال سری دوازدهم بسته «نو رسیده‌ها» به کتابخانه‌های عمومی کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی رمضانی (مدیرکل منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور) با اشاره به فرارسیدن نوروز ۱۳۹۵ گفت: فرارسیدن بهار همواره تداعی‌گر خاطراتی سبز و زیبا برای همهٔ ایرانیان است. این طراوت و زیبایی برای اهالی فرهنگ و دوستداران کتاب با توجه به فراهم شدن فرصت بیشتر برای مطالعه و انس با کتاب، مضاعف می‌شود. در همین راستا اداره کل منابع دوازدهمین بسته کتاب «نورسیده‌ها» را در ۵۴ عنوان راهی کتابخانه‌های عمومی کرد تا مورد استفاده اعضای کتابخانه‌های عمومی در ایام نوروز قرار گیرد.

رمضانی در ادامه تصریح کرد: این بسته شامل موضوعات متنوعی می‌شود که شاخص‌ترین آن‌ها دو حوزه ‌ «کودک و نوجوان» و «مهارت‌های آموزشی» است که می‌توانند لحظات خاطره‌انگیز و در عین حال مفیدی را برای دو قشر «کودکان» و «بانوان» در اوقات فراغت تعطیلات نوروز رقم بزند.

مدیرکل منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به سایر موضوعات کتاب‌های موجود در این بسته، عنوان کرد: تاریخ، ادبیات، دفاع‌مقدس، روان‌شناسی، علوم سیاسی و علوم اجتماعی از دیگر موضوعاتی است که علاقه‌مندان به آن‌ها می‌توانند شاهد تازه‌های کتاب در قفسه‌های کتابخانه‌های عمومی نهاد باشند.

رمضانی در پایان اضافه کرد: ارسال منابع جدید کتابخانه‌ای در دوره جدید نهاد از آبان‌ماه سال گذشته و به همت اداره کل منابع نهاد آغاز شده است و تاکنون دوازده بسته در قالب طرح نورسیده‌ها، سه بسته ویژه (با موضوع قصه و رمان، دفاع مقدس و کودک و نوجوان) و همچنین بسته‌هایی برای کتابخانه‌های جدیدالتأسیس و مشارکتی ارسال شده است. در مجموع آمار کل کتاب‌های ارسالی به کتابخانه‌های عمومی در دوره مدیریت جدید نهاد به تعداد ۱۵۲۴۹۲ عنوان در ۱۱۸۰۲۴۶ نسخه بوده است که ان‌شالله این روند در سال ۹۵ با قوت بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد.

کد خبر : ۳۵۵۸۴۰