خبرگزاری کار ایران

هیات انتخاب آثار جایزه فرشته آغاز به‌کار کرد

فعالیت هیات انتخاب آثار دومین دوره جایزه داستان کوتاه فرشته آغاز شد.

به گزارش ایلنا، اعضای هیات انتخاب دومین دوره جایزه داستانی فرشته که با موضوع محله کودکی است، متشکل از فرهاد توحیدی، محمد چرمشیر، ابراهیم حقیقی، پوریا عالمی، سیامک گلشیری، مهسا محبعلی و  ‏فاطمه معتمدآریا است. این جایزه توسط شهر کتاب فرشته و با هدف ترویج داستان‌نویسی و فرهنگ کتابخوانی، فعالیت خود را در اولین دوره مسابقه از اول بهمن ماه امسال آغاز کرده است.

داستان‌های کوتاه باید به صورت تایپ  شده در فرمت های doc،docx و rtf در سامانه وب سایت جایزه فرشته ثبت شود و تکمیل  فرم ثبت نام آنلاین هم برای حضور در جایزه، الزامی است.

تعداد کلمات هر داستان کوتاه حداکثر ۳۰۰۰ کلمه است و هر نویسنده تنها اجازه دارد یک اثر را به دبیرخانه جایزه ارسال کند. در صورت کپی برداری یا استفاده از آثار دیگران، داستان مورد نظر از چرخه داوری حذف خواهد شد. داستان‌هایی در این جایزه بررسی می‌شوند که در جوایز ادبی دیگر حائز رتبه نشده و یا پیش از این به چاپ نرسیده باشند.

همچنین قوانین، مناسبات و هنجارهای جامعه در انتخاب داستان‌های کوتاه برای شرکت در مسابقه در نظر گرفته خواهد شد و مسئولیت رعایت نکردن هریک از موارد ذکر شده به عهده شرکت کننده است. مهلت ارسال آثار از ۱۲ دی ۱۳۹۴ تا ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ خواهد بود که متولدین ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ به بعد می‌توانند در مسابقه شرکت کنند. جوایز بخش داستان؛ تندیس جایزه فرشته، لوح تقدیر، بن خرید شهر کتاب و مبلغ ۲۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال جایزه نقدی و چاپ آثار آنها به صورت یک جلد کتاب خواهد بود.

مراسم اختتامیه این جایزه با معرفی برندگان، اردیبهشت ۱۳۹۵ طی مراسمی در شهر کتاب فرشته برگزار خواهد شد.

کد خبر : ۳۵۵۵۹۸