خبرگزاری کار ایران

پیشنهاد ناهید طباطبایی به کتاب‌خوان‌ها؛

«موزه معصومیت»، «بندهای خالی» ، «عادت‌های صبحگاهی» و «برای پیراهنت می‌میرند» را بخوانید

توصیه ناهید طباطبایی برای کتاب‌خوان‌ها: «موزه معصومیت» نوشته اورهان پاموک، «بندهای خالی» نوشته پیمان فیوضات، «عادت‌های صبحگاهی» کاری از آسیه نظام شهیدی و «برای پیراهنت می‌میرند» اثر ناتاشا محرم‌زاده.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ ناهید طباطبایی در میان کتاب‌هایی که در سال ۹۴ خوانده؛ «موزه معصومیت» نوشته اورهان پاموک، «بندهای خالی» نوشته پیمان فیوضات، «عادت‌های صبحگاهی» کاری از آسیه نظام شهیدی و «برای پیراهنت می‌میرند» اثر ناتاشا محرم‌زاده را بیش از دیگر کتاب‌ها دوست داشته است.

این نویسنده می‌گوید: ۳۰ مجموعه داستان کوتاه برای داوری خوانده‌ام که «بند‌های خالی»، «عادت‌های صبحگاهی»، «برای پیراهنت می‌میرند» ۳ تای آن‌ها هستند. این کتاب‌ها هم از نظر تکنیک داستان‌نویسی و هم از نظر جلب مخاطب و سرگرم‌کنندگی؛ آثار مناسبی هستند.

نویسنده "چهل‌سالگی" می‌گوید: مطالعه این کتاب‌ها را به دانشجویان و دختران و پسران جوان پیشنهاد می‌کنم. دلیلم هم این است که این آثار جزو آثار ادبی هستند که مطالعه آن برای خواننده لذت به دنبال دارد. مردم از ادبیات لذت می‌برند چراکه رمان‌ها و داستان‌ها از زندگی برای مردم سخن می‌گویند. مردم زندگی خود را در داستان‌ها می‌بینند و از تماشای این آینه هم سرگرم می‌شوند و هم به فکر فرومی‌روند.

او در پاسخ به این سوال که اگر یک مدیر فرهنگی باشد؛ سراغ چه موضوعی خواهد رفت؛ می‌گوید: من هرگز قادر نیستم به عنوان یک مدیر فرهنگی نقشی ایفا کنم. من یک نویسنده‌ام و کارم نوشتن است. یک مدیر باید در زمینه کارش تخصص داشته و دانش‌آموخته باشد اما برای همان مدیر می‌توان پیشنهاداتی ارایه کرد مثلا اینکه روی بچه‌های ابتدایی کار کرد و برای آنها برنامه‌ریزی کند.

کد خبر : ۳۵۵۰۷۳