خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان سینمایی اعلام کرد:

اولویت سال ۹۵ تولید فیلم مشترک است

سفیر ارمنستان در تهران عصر سه شنبه به دیدار رییس سازمان سینمایی رفت و طرفین درباره ساخت فیلم مشترک و تعامل هرچه بیشتر سینمای ایران و ارمنستان گفت‌و‌گو کردند.

به گزارش ایلنا، حجت الله ایوبی در دیدار با «آرتاشس تومانیان» سفیر ارمنستان در ایران اظهار کرد: همه در‌ها برای همراهی و همکاری با ارمنستان باز است.

وی با اشاره به برگزاری بخش بین‌المللی جشنواره فیلم فجر به دبیری سیدرضا میرکریمی یادآور شد: ۲۰ آوریل امسال بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر برگزار خواهد شد و می‌توانید در این رویداد حضور داشته باشید. دبیر بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر سیدرضا میرکریمی از کارگردانان خوب سینمای ایران است.

رییس سازمان سینمایی در ادامه از دبیر جشنواره زردآلوی طلایی ارمنستان برای حضور در جشنواره فیلم فجر دعوت کرد.

وی در ادامه عنوان کرد: امکان مرور فیلم‌های ارمنستان در بخش بین الملل جشنواره امسال وجود ندارد اما می‌توان در ارتباطی دو سویه تعامل را افزایش داد.

ایوبی گفت: اعلام کردیم اولویت ما در سال ۹۵ تولید فیلم مشترک است. در فیلم مشترک نیز اولویت ما کشورهای همسایه و هم فرهنگ ما هستند. آناهید آباد از جمله کارگردانانی است که کار مشترک در ارمنستان تولید کرده است. محسنی نسب نیز اخیرا فیلمبرداری فیلمی را در ارمنستان به پایان رسانده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی مدرسه ملی سینما اظهار کرد: بزرگان ما عضو مدرسه ملی سینما هستند و با کمال میل آماده برگزاری کارگاه‌های مشترک آموزشی بین ایران و ارمنستان در دو کشور هستیم. این مهم با کشورهای لهستان و روسیه تجربه شده است.

رییس سازمان سینمایی یادآور شد: ما تیمی از جوانان علاقمندان کشورمان را برای همکاری با جوانان دیگر کشور‌ها انتخاب می‌کنیم.

تومانیان نیز در این دیدار یادآور شد: روابط ایران و ارمنستان هیچ‌گاه با مشکل روبرو نبوده است. مایلیم با جشنواره فیلم فجر همکاری داشته باشیم و با دبیر این رویداد سینمایی دیدار و گفت‌و‌گو کنیم. می‌خواهیم با کتابخانه ملی ایران کار کنیم و همکاری‌های خود را با موزه ملی ایران گسترش دهیم.

وی ادامه داد: ایران و ارمنستان در زمینه فرهنگی به خوبی می‌توانند با یکدیگر همکاری دئاشته باشند. درخواست و تمایل برای همکاری از سوی ارمنستان وجود دارد و اماده امضای تفاهم نامه‌های همکاری هستیم.

سفیر ارمنستان در ایران توضیح داد: جشنواره زردآلوی طلایی در ارمنستان همه ساله برگزار می‌شود و ۱۲ سال پیش این رویداد پایه‌گذاری شد. اگر موافق باشید می‌توانیم با جشنواره فیلم فجر همکاری سالیانه داشته باشیم. در شش سال اخیر عباس کیارستمی نیز همه ساله در جشنواره زردآلوی ارمنستان حضور دارد.

به گفته تومانیان، جشنواره زردآلوی طلایی آماده دریافت آثار ایرانی بوده و این فضا مهیاست.

وی تاکید کرد: ایران و ارمنستان می‌توانند فیلم مشترک بسازند و پس از تعطیلات نوروز دست‌اندرکاران سینمای ارمنستان و ایران می‌توانند با یکدیگر گفت‌و‌گو داشته باشند.

یقی زاریان وابسته فرهنگی ارمنستان در ایران و آرش امینی مدیر بخش بین‌الملل سینمای ایران نیز در این دیدار حضور داشتند.

کد خبر : ۳۵۴۱۸۶