خبرگزاری کار ایران

کاندیدای جبهه تدبیر و توسعه مطرح کرد:

اگر ارشاد نتواند از مجوزهایش دفاع کند؛ انحلالش حکیمانه است

محمد علی وکیلی معتقد است صدا و سیما با اصلاحات حراسی و پیوندی که با احزاب خاص ایجاد کرده باعث شده تا مخاطبان اقبالی به آن نداشته باشند و به شبکه‌های برون‌مرزی روی بیاورند.

محمدعلی وکیلی (کاندیدای جبهه تدبیر و توسعه) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا؛ درباره برنامه‌های خود در حوزه فرهنگ گفت: مهمترین مشکل ما در حوزه فرهنگ این است که مرجع پاسخگویی مشخص نیست. وزارت ارشاد در انتهای صف دستگاه‌های متولی فرهنگ است اما در بخش پاسخگویی ابتدای صف قرار می‌گیرد و متاسفانه این مسئله باعث عدم پاسخگویی شده است.

او ادامه داد: وزارت ارشاد باید اختیارات لازم را داشته باشد. باتوجه به این شرایط؛‌ اگر وزارت ارشاد نتواند متولی امور فرهنگی باشد و آن را به عنوان تنها مرجع پاسخگو بشناسیم؛ پیشنهاد من انحلال این وزارتخانه و واگذار کردن اختیارات آن به نهادهایی مثل سازمان تبلیغات اسلامی است. من معتقدم اگر وزارت ارشاد نتواند از مجوزهای خود دفاع کند؛ انحلال آن حکیمانه است.

این کاندیدای مجلس با تاکید بر اینکه برای اولویت پیدا کردن فرهنگ در ساختار نظام باید فرهنگ ریشه درخت توسعه شود؛ بیان کرد: با قرار گرفتن فرهنگ به عنوان ریشه درخت توسعه؛ ما شاهد صدرنشینی فرهنگ خواهیم بود. اگر دستگاه‌های پاسخگو مشخص شود، از حقوق آثار معنوی هم می‌توان دفاع کرد.

وی افزود: متاسفانه این روزها شاهد کم‌اقبالی مخاطبان در تمام حوزه‌های هنری هستیم. هنوز رویکرد فرهنگی ما مشخص نشده است و اینکه آیا رویکرد ما تقاضا محور است یا عرضه محور؟

وکیلی همچنین درباره عملکرد صداوسیما گفت: به عقیده من صداوسیما باید دامنش را دامن احزاب برهاند و زلفش را با سقف نظام گره بزند. عاملی که باعث شده تنها رسانه ملی کشور اقبال چندانی میان مخاطبان نداشته باشد و مردم به شبکه‌های برون‌مرزی روی بیاورند؛ همین پیوند صداوسیما با احزاب است.

نماینده جبهه تدبیر و توسعه در پایان با بیان اینکه کار صداوسیما اصلاحات‌هراسی شده؛ اظهار داشت: متاسفانه روندی که صداوسیما درپیش گرفته؛ توهین به شعور مخاطب است. اصلاحات‌هراسی و مصادره کشور به نفع انگلیسی‌ها کاری صهیونیستی‌ست. نباید پشتوانه‌های نظام به نفع غرب تخریب شود.

کد خبر : ۳۴۹۷۳۴