خبرگزاری کار ایران

امیر آقایی:

به‌خاطر «پایان نامه»ممنوع الکار شدم/در سریال ترکیه‌ای بازی نکردم

امیرآقایی می‌گوید؛ به خاطر ماجرای فیلم «پایان نامه» و شکایت خصوصی شمقدری دو سال و نیم ممنوع‌الکار شده بود.

 به گزارش ایلنا، امیر آقایی، بازیگر فیلم سینمایی «بادیگارد»  درخصوص همکاری با ابراهیم حاتمی کیا در فیلم سینمایی «بادیگارد» گفت: «بادیگارد» سینماست. در این شکی نیست. هرکسی می‌تواند به آن انتقاداتی داشته باشد. اما من به شخصه آن را دوست دارم. اگر دوست نداشتم با حاتمی کیا کار نمی‌کردم. به بی‌مهری‌هایی هم که با آن شده کاری ندارم. همکاری با حاتمی کیا همواره برای من لذت بخش بوده است.

وی  که  جمعه شب 30 بهمن در برنامه هفت سینمایی حاضر شده بود درخصوص بازی در یک فیلم ترکیه‌ای گفت: من قرارداد بازی در یک فیلم ترکیه‌ای را بسته بودم اما ایوبی و ایل بیگی گفتند باید بازگردی. من به آقای ایل بیگی گفتم شما مدیرید و کار شما پشت میز نشینی است. اما من بازیگرم و در میان مردم جامعه‌ام زندگی می‌کنم. من از شما بهتر به خطوط قرمز نظام آشنا هستم.

این بازیگر افزود: ما چرا نباید حق داشته باشیم تا مثل بازیکنان فوتبال لژیونر داشته باشیم و با فیلمسازهای خارجی کار کنیم؟ این اتفاق‌ها، اتفاق‌های خوبی است و پرچم کشور ما را بالا می‌برد. من برای بازی در یک سریال ترکیه‌ای به آنجا رفتم. حتی به آن‌ها قید کردم در لوکیشنی که روی می‌زش مشروبات الکی باشد من بازی نخواهم کرد. اما سر صحنه بودم که آقایان ایوبی، ایل بیگی و مدیران بالا با من تماس گرفتند که این کار شما هزینه دارد، برگردید تا ما در خدمت شما باشیم.

وی افزود: دلیلشان این بود که ترکیه و سریال‌های ترکیه‌ای دشمن ما هستند. درصورتی که من معتقدم این تلقی از کار من اشتباه است. حضور در عرصه بین الملل یک تجربه بزرگ است. اتفاق ناگوار اینجا بود که هیچ دلیل موجهی نداشتند. نهایتا به من گفتند چون احتمال دارد این سریال را یک شبکه ترکیه‌ای معلوم‌الحال بخرد و پخش کند، نباید بازی کنی.

آقای ادامه داد: من معتقدم ما می‌توانیم با تعیین موارد مکتوبی بگوییم برای بازی در فضای بین‌الملل این موارد را باید رعایت کنید. نه اینکه به این شیوه با سرنوشت کسی بازی شود. من نباید به خاطر بازی در یک سریال وطنم را از دست بدهم و حتی نتوانم خانواده‌ام را ببینم. به هر حال قرارداد ما فسق شد و وکیلم گفت خیلی شانس آوردی که آن‌ها از تو شکایت نکردند.

در ادامه بهروز افخمی خطاب به وی گفت: من فکر می‌کنم این عقب‌نشینی خودت بود و تو نباید به واسطه حرف کسی بازمی‌گشتی. اگر مدیران شکایتی داشتند باید از سوی قوه قضائیه طرح می‌کردند و تو باید می‌گفتی فقط به قوه قضائیه پاسخگو خواهی بود.

آقایی در  پاسخ  به بهروز افخمی گفت: من پیش از این به خاطر ماجرای فیلم «پایان نامه» و شکایت خصوصی  شمقدری دو سال و نیم ممنوع‌الکار شد و نمی‌خواستم این ماجرا دوباره پیش بیاید.

کد خبر : ۳۴۸۶۰۲