خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد؛

دلایل "محمدعلی زم" برای ساخت فیلم "دختر" توسط منطقه آزاد اروند

فیلم سینمایی" دختر" به کار گردانی رضا میرکریمی با سرمایه‌گذاری مناطق آزاد اروند ساخته شده و قرار است این منطقه در فیلم‌های دیگری نیز سرمایه‌گذاری کند.

محمدعلی زم (معاون فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران) در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ با اعلام رضایت از فیلم سینمایی دختر و موفقیت این فیلم در نامزد شدن در جشنواره فیلم فجر گفت: قبل از ساخت فیلم دختر و در زمان بررسی فیلمنامه ما متوجه شدیم که قطعا این فیلم اثر خوبی می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم حضور مناطق آزاد در بخش فرهنگ گفت: متاسفانه از زمان تاسیس مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، این مناطق در حوزه اقتصاد فرهنگ هیچ کاری نکردند به همین دلیل از سال گذشته که مقام معظم رهبری آن سال را به‌عنوان سال اقتصاد و فرهنگ نامگذاری کردند تصمیم گرفته شد که مناطقی که در حوزه اقتصاد استطاعت خوبی دارند وارد تولید کار فرهنگی شوند.

زم درباره دلیل سرمایه‌گذاری در فیلم دختر گفت: سرمایه‌گذاری این فیلم توسط منطقه آزاد اروند، آبادان و خرمشهر انجام شده است و دلیل آن این بود که از لحاظ مضمونی؛ داستان فیلم به شرایط این مناطق نزدیک بود و نیروهای محلی هم در ساخت آن مشارکت داشتند.

زم با اشاره به اینکه ساخت فیلم توسط مناطق آزاد ادامه خواهد داشت؛ افزود: ساخت فیلم دختر آغاز کار در حوزه سرمایه‌گذاری در سینماست و اگر فیلمنامه و سوژه‌های خوبی توسط سینماگران ارائه شود؛ قطعا مناطق آزاد برای ساخت فیلم سرمایه‌گذاری می‌کنند. البته به جز فیلم دختر تاکنون ساخت فیلم دیگری قطعی نشده است.

وی با رد اخباری که درباره هزینه زیاد ساخت این فیلم مطرح می‌شود؛ گفت: به هیچ عنوان هزینه زیادی برای ساخت این فیلم صرف نشده و میزان بودجه این فیلم مانند فیلم‌های معمولی دیگر است.

فیلم سینمایی دختر به کارگردانی سیدرضا میرکریمی در ۷ بخش بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین بازیگر نقش مکمل زن، بهترین فیلم‌برداری، بهترین فیلم‌نامه، بهترین فیلم و بهترین موسیقی نامزد دریافت سیمرغ شده بود اما هیچ جایزه‌ای دریافت نکرد.

کد خبر : ۳۴۶۵۱۳