خبرگزاری کار ایران

روز هفتم؛ سرد و کم رونق / الوند را برای دیدن "دختر"ش راه ندادند

روز هفتم جشنواره فیلم فجر در برج میلاد کم‌حاشیه، سرد، خلوت و بی‌رمق، رقم خورد. اگر فیلم "دختر" رضا میرکریمی را از جدول نمایش فیلم‌های روز گذشته (18 بهمن ماه) کنار بگذاریم؛ دیگر فیلم‌ها مخاطبانشان را سردرگم و ناراضی از سالن بیرون فرستادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، میرکریمی در "دختر" قصه سرراستی درباره رابطه یک پدر پرخاشگر و عصبی با دختر و خواهرش؛ نه پیچیده و چندلایه بلکه بسیار روان و قابل فهم برای مخاطب عام همراه با پیامی مشخص را روایت می‌کند. او در این اثر که به قول خود قصه‌گوتر از آثار قبلی‌اش‌ است؛ سعی در به تصویر کشیدن گوشه‌ای از چالش‌ها و دغدغه‌های دختران جوان دارد. میرکریمی در این فیلم از فضای فیلم‌های گذشته‌اش فاصله گرفته و سعی در جذب مخاطب عام دارد.

نکته جالب فیلمی که در ابتدا به یدالله نجفی تقدیم شد؛ به ورود سیروس الوند (کارگردان سینما) به برج میلاد برای تماشای اولین تجربه بازی دخترش (ماهور الوند) در فیلم میرکریمی بر‌می‌گردد که به دلیل نداشتن کارت ورود برای همراه خود؛ ورود او ازسوی مسئولان با مشکل مواجه شد. به‌نظر می‌رسد تمهیدات مسئولان برای جلوگیری از ورود افراد متفرقه و جلوگیری از ازدحام -اگرچه شب گذشته شب پر ازدحامی نبود- جواب داده و دیگر کسی بدون کارت به داخل برج راه داده نمی‌شود.

نمایش دو فیلم "خماری" و "مارالیا" نیز از دیگر بخش‌های روز هفتم جشنواره بود. پرویز شهبازی که در جشنواره دو سال قبل با فیلم "دربند" حاضر شده بود امسال با فیلمی ضعیف و ناامیدکننده در جشنواره شرکت کرده است.

نشست نقد و بررسی چهار فیلم بارکد (مصطفی کیایی)، آبنبات چوبی (محمدحسین فرحبخش)، کفش‌هایم کو (کیومرث پوراحمد) و وارونگی (بهنام بهزادی) همانند نمایش آنها کم‌حاشیه برگزار شد.   

در این میان کیایی دلیل شرکت دادن فیلمش در جشنواره را تنها اکران دانست و گفت: در ایران اگر فیلمی در جشنواره فیلم فجر شرکت نکند در نوبت اکران مشکل پیدا می‌کند.

اظهارنظر فرحبخش در نشست مطبوعاتی آبنبات چوبی نیز در نوع خود جالب بود. او؛ تهیه‌کننده را فیلمساز اصلی و مولف دانست و شاید به نوعی کارگردان را هیچ‌کاره و تهیه‌کننده را همه‌کاره فیلم معرفی کرد.

علی مصفا نیز در نشست وارونگی قول بازی در نقش دراکولا را به تماشاگرانش داد.

نمایش فیلم "یتیم‌خانه ایران" ساخته ابوالقاسم طالبی نیز که قرار بود ساعت یک بامداد در سالن میلاد و در بخش خارج از مسابقه انجام شود؛ به دلیل مشکل فنی و به درخواست کارگردان لغو شد. طالبی گفته است؛ این فیلم طی روزهای آینده در یکی از سالن‌های شهر نمایش داده می‌شود.

کد خبر : ۳۴۵۰۹۵