خبرگزاری کار ایران

فراستی از ثانیه دوم فیلم نفس را نقد کرد

مسعود فراستی می‌گوید؛ از ثانیه دوم فیلم نفس مشخص است که فیلم خوب نیست اما سرپرست جلوه‌های بصری فیلم در پاسخ به او نوشت: ندانستن عیب نیست نپرسیدن عیب است.

  به گزارش ایلنا؛ مسعود فراستی (منتقد سینما) درخصوص فیلم «نفس» اظهار داشت: ازنظر من «نفس» خیلی فیلم بدی بود. از همان ثانیه 2 مشخص بود قصه ندارد. فیلمی که در آن مادر غایب است. مادربزرگ به شدت خشن است. یک بابای بی‌مزه و بی‌معنا داریم. وقتی می‌رسیم به انقلاب از این اینجا فیلم فاجعه است. یعنی تصویری که از انقلاب می‌دهد، بویی از اینکه من انقلاب را می‌فهمم ندارد و درود بر خمینی‌اش دروغ است. چیزی از انقلاب نمی‌فهمیم.

وی که در برنامه سینمایی هفت حضور پیدا کرده بود؛ افزود: از طرفی دوربین به شدت بد است. دوربین رودستی که از رودست آن نیز سودی نمی‌برد. وقتی به جنگ می‌رسیم فیلم بدتر هم می‌شود. «نفس» فیلم به شدت ضدجنگی است که فقط قیافه پاسداشت جنگ را می‌گیرد. فیلم به شدت متظاهر است. قدم خیلی جدی به عقب برای آبیار است. حتی از فیلم قبلی او نیز عقب‌تر است که آنجا هم ضدجنگ بود.

 فرید ناظر فصیحی (سرپرست جلوه‌های بصری فیلم) پس از سخنان فراستی؛ با انتشار تصویری از فیلم  نفس در صفحه اینستاگرامش نوشت:

ندونستن عیب نیست نپرسیدن و زود قضاوت کردن عیب است جناب آقای فراستی
شما دیشب رو آنتن زنده برنامه هفت زحمت شش ماهه‌ی من و همکارانم را  با گفتن اینکه در فیلم از تصاویر آرشیوی برای ورود امام استفاده شده زیر سؤال بردید, واقعاً متاسفم. حال چطور ممکن است با این شتاب‌زدگی که در اظهارنظر شما وجود دارد باقی نقدهایتان قابل استناد باشد.

کد خبر : ۳۴۴۳۶۰