خبرگزاری کار ایران

صف‌ شلوغ برای تماشای فیلم و خوردن شام/ تقوایی و طالبی در برج دیده شدند

سومین روز جشنواره جز حاشیه‌های همیشگی‌ در جلسات نقد و بررسی فیلم‌ها و سراغ‌گیری‌ها از چک‌هایی که می‌توانست پاس نشده باشد؛ حضور دو کارگردان از دو طیف فکری بسیار متفاوت را با خود همراه داشت: ناصر تقوایی و ابوالقاسم طالبی.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سومین روز جشنواره فیلم فجر شلوغ و پرازدحام برگزار شد. صف‌های طولانی برای تماشای فیلم‌های أبد و یک روز، هفت ماهگی و ایستاده در غبار و صفی بسیار طولانی‌تر برای گرفتن فیش شام تشکیل شد.

طبقه همکف در هر سه سانس مملو از جمعیت بود و حتی در بالکن نیز مخاطبان یا از نقاط کور یا روی پله؛ فیلم‌ها دنبال را می‌کردند. در این روز ناصر تقوایی به تماشای "ابد و یک روز" نشست و ابولقاسم طالبی برای تماشای "ایستاده در غبار" رغبت نشان داد که اتفاقا هر دو جزو آثار قابل دفاع جشنواره تا به امروز به‌شمار می‌آیند و می‌توانند شانس دریافت سیمرغ به‌خصوص در رشته طراحی صحنه و لباس را داشته باشند.

اما سانس مستند از این شلوغی‌ها بی‌بهره ماند و همچنان فیلم‌های مستند با صندلی‌های خالی به کار خود ادامه می‌دهند و پیش بینی نمی‌شود تا روز پایانی مستندی توان پرکردن حداقل نیمی از صندلی‌ها را داشته باشد.

در ساعت‌های ابتدایی نیز نشست سه فیلم نمایش داده شده؛ در روز دوم برگزار شد که حاشیه‌های کمی هم نداشتند. البته باتوجه به فیلم‌های پر از نقد روز دوم پیش‌بینی چالش‌هایی بیشتر از این می‌رفت اما نشست‌ها با کمترین حجم نقد برگزار شدند که همین مقدار نقد هم از طرف فیلمسازان با موضع‌گیری روبرو شد.

انتقاد درباره حضور منتقد و فیلمساز کنار یکدیگر، قول پاس شدن چک بازیگران "آخرین بار کی سحر رو دیدی؟" در چند روز آینده، و واکنش زودهنگام کارگردان و تهیه‌کننده "دلبری" که شنیدن نقدها را برایشان دشوار کرده بود، ازجمله حواشی نشست‌های دیروز بود.

در این نشست‌ها بازار وعده سکه به خبرنگاران و عکاسان نیز داغ بود. علیرضا غفاری که مدیریت یکی از جلسات را عهده‌دار بود قول داد به عکاسی که بهترین عکس را از او بگیرد؛ سکه‌ای هدیه کند. سیدمحمود رضوی (تهیه‌کننده آخرین بار کی سحر را دیدی؟) نیز در دفاع از کذب بودن خبر برگشت خوردن چک‌های زیر یک میلیونی و ٧٠٠ هزار تومانی بازیگران فیلم؛ وعده یک سکه را به خبرنگاری داد که بتواند چنین چکی را به او نشان دهد. غفاری در این سه جلسه مکررا مزه‌پراکنی‌هایی داشت که بیش از تلطیف فضای جلسه؛ موجب آزار حاضران و دامن زدن به حاشیه‌ها را فراهم می‌کرد.

صدای نامناسب سالن هنگام تماشای "أبد و یک روز" که فیلمی پر سروصدا بود؛ نیز باعث آزار دیدن حاضران و در برخی موارد نامفهوم بودن دیالوگ‌ها شده بود.

کد خبر : ۳۴۴۱۳۴