خبرگزاری کار ایران

عدم حضور گاسپاریان در جشنواره موسیقی فجر تایید شد؛

"دودوک" نشد رفتیم سراغ "گیتار فلامنکو"؟!

کنسرت مشترک «ژیوان گاسپاریان» و «سهراب پورناظری» در سی‌ویکمین جشنواره‌ی موسیقی فجر به دلیل ابتلای این نوازنده‌ی مطرح دودوک به بیماری آنفولانزا منتفی و به زمان دیگری موکول شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ یک ماه پیش بود که در آیین گشایش سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر؛ اجرای مشترک سهراب پورناظری و ژیوان گاسپاریان به‌طور رسمی اعلام شد. اما با آغاز بلیت‌فروشی جشنواره؛ این اجرا برای مخاطبان موسیقی باز نشد و هیچ توضیحی هم برای این اتفاق اعلام نشد تا سرانجام با پیگیری‌های خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، مشخص شد که ژیوان گاسپاریان بیمار است و نمی‌تواند در جشنواره حضور یابد.

ظهر امروز (یکشنبه 11 بهمن) خبری ازسوی روابط عمومی جشنواره ارسال شد و در آن توضیح داده شده بود که نوه گاسپاریان با اعلام خبر عدم حضور گاسپاریان در جشنواره گفته است که این نوازنده به علت بیماری اخیر خود و کهولت سن، بنابه توصیه‌ی اکید پزشکان امکان سفر به ایران را ندارد.

اما در ادامه بی‌برنامگی‌های متعدد جشنواره و حوادث طبیعی و غیرطبیعی پیش آمده؛ سهراب پورناظری که قرار بود با همراهی دودوک ژیوان گاسپاریان اجرایی را روی صحنه بیاورد؛ به یکباره طبق رایزنی‌های انجام شده، «آنتونیو ری»، نوازنده مطرح موسیقی فلامنکو جایگزین ژیوان گاسپاریان شد تا این نوازنده اسپانیایی روز 29 بهمن ماه ساعت 21 در سالن برج میلاد با همراهی تنبور و کمانچه‌ی سهراب پورناظری روی صحنه رود.

جشنواره موسیقی فجر که امسال قرار بود مانند جشنواره‌های مطرح جهانی برگزار شود؛ این روزها با بی‌‌نظمی‌های متعدد به کار خود ادامه می‌دهد. اما سوالی که باید از مدیر محترم جشنواره موسیقی فجر پرسید؛ این است که کدام جشنواره معتبر جهانی پس از آغاز بلیت‌فروشی جدول خود را تغییر می‌دهد؟

روز گذشته در خبری دیگر اعلام شد که پرواز همای هم به جشنواره موسیقی فجر اضافه شده است. به نظر می‌رسد جشنواره امسال قصد ندارد شعبده‌بازی‌های خود را پایان دهد و مخاطبان موسیقی هر روز توسط مسئولان شگفت‌زده خواهند شد. آیا باز هم تغییراتی در راه است؟

کد خبر : ۳۴۲۹۱۹