خبرگزاری کار ایران

کنسرت آقای سماع در خانه هنرمندان؛

جنگیدن قدغن نیست

گروه موسیقی آقای سماع به سرپرستی امیر حسنی حسنی‌­نیا 15 و 16 ماه جاری در خانه هنرمندان ایران با کنسرت «جنگیدن قدغن نیست» روی صحنه می­‌رود.

به گزارش ایلنا, در این اجرا که در سالن استاد جلیل شهنار خانه هنرمندان برگزار می‌شود سماع قونیه، مراکش و سماع خورشید گروه آقای سماع را همراهی می‌کنند.

قطعات جانان، جز، رویاهای نزدیک، اولین مولانا، جنگیدن با فضای خالی، یکباره‌گی، داد و بیداد و شب که نیمی از آنها برای اولین بار شنیده خواهند شد، رپرتوار کنسرت 15 و 16 بهمن ماه هستند.

امیر حسین حسنی­‌نیا (سرپرست گروه آقای سماع) درباره کنسرت پیش روی این گروه می‌ گوید: کنسرت پیش رو جرایی با درک فضای خصوصی است. در این کنسرت تلفیقی از موسیقی جز و ریتم‌های آندلوسی را بیشتر از گذشته ارائه خواهیم داد. تفاوت این اجرا در نگرش ما به اتفاقات روز جهان است، نگاه مولانا به جنگ و صلح و اینکه حقیقتا «جنگیدن قدغن نیست، اما با چه کسی؟با خود» در این کنسرت مدنظر قرار گرفته  شده است.

امیرحسین حسنی نیا (بربت و همخوان)،  وحید قاسمی (پرکاشن)،  امیرحسین جعفری (گیتار  و همخوان)، سینا مشفقی (دف، ستار و همخوان) و کیوان فرشیدنیا (گیتار بیس) اعضای گروه آقای سماع در این کنسرت هستند.

علیرضا شاه‌حسینی، سهرود زرشکیان و رامین صفی یاری نیز به عنوان سماع­گر در این کنسرت حضور خواهند داشت.

در این اجرا که ساعت 18 روزهای 15 و 16 بهمن ماه در سالن استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان روی صحنه می­‌رود، از سماع خورشید که فقط برای پروژه آقای سماع طراحی شده رونمایی خواهد شد.

کد خبر : ۳۴۲۲۰۹