خبرگزاری کار ایران

نخستین تلویزیون اینترنتی کشور آغاز به کار کرد

سرویس پخش اینترنتی فیلم و تلویزیون به همت شرکت باران تلکام با همکاری سازمان صدا و سیما آغاز به کار کرد.

به گزارش ایلنا، این سرویس درحال حاضر قابلیت پخش همه شبکه های تلویزیونی موجود را با کیفیت پخش محتوا و بیشترین سرعت اتصال به اینترنت داراست.

سرویس آیو باکس رایگان است و در آینده برای خدمات ارزش افزوده و یا دیگر خدماتی که به آن مجهز می‌شود با هماهنگی سازمان صدا و سیما هزینه‌ای با درنظر گرفتن حداقل ها دریافت خواهد شد.

تلویزیون پروتکل اینترنتی، تکنولوژی جدیدی در عرصه رسانه است که در سال‌های اخیر در کشورهای پیشرفته و توسعه‌ یافته گسترش زیادی یافته است.

تلویزیون اینترنتی به گونه‌ای است که مخاطب می‌تواند آرشیوی از بین همه برنامه‌های موجود صدا و سیما را مشاهده کند و خود آنچه را می‌خواهد انتخاب و در زمان دلخواه تماشا کند.

این فناوری جدید با نام‌هایی چون تلویزیون روی دسک تاپ و تلویزیون از طریق پروتکل اینترنتی در سراسر دنیا شناخته شده است.

تلویزیون اینترنتی در واقع یک پروتکل تلویزیونی است که از طریق اینترنت پخش و منتشر می‌شود و به تماشاگرانش امکان انتخاب برنامه دلخواه‌شان را از میان مرجعی از نمایش‌های تلویزیونی می‌دهد.

اینترنت پرسرعت، وای فای، کابل و ماهواره از جمله زیرساخت‌هایی محسوب می‌شود که پخش تلویزیون اینترنتی را امکان پذیر می‌کند.

اخیرا با توسعه فناوری (فرا شبکه)، عرضه کنندگان خدمات و محتوا با فاصله گرفتن از چالش های توسعه شبکه مخابراتی، سرویس خود را بر بستر انواع شبکه ها( فرا شبکه ) عرضه می کنند که نرم‌افزارهای پیام‌رسان رایج ترین نوع این فناوری هستند.

امکانات این سرویس به نشانی اینترنتی www.aionet.ir قابل دریافت است.

کد خبر : ۳۴۲۰۲۱