خبرگزاری کار ایران

تجهیزات نمایش «هملت» با ۷ کامیون به ایران آمد/نصب ۱۰۰ پرژکتور در تالار وحدت

مسئول فنی گروه نمایش «هملت» در گفتگویی با خبرنگاران درباره آنچه قرار است در تالار وحدت اتفاق بیفتد؛ توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرانک کوکریتز (مسئول فنی نور گروه آلمانی) که قرار است تا یکی دو روز دیگر نمایش تحسین شده «هملت» را در تالار وحدت روی صحنه ببرد؛ درباره آنچه در بخش نور اتفاق می‌افتد و امکانات تالار توضیح داد: ‌تالار وحدت در اصل برای اجرای اپرا طراحی شده و به همین دلیل امکانات موردنیاز برای نصب تمام پرژکتور‌ها وجود نداشت اما setup - چیدمان - را کمی تغییر دادیم و پرژکتور‌ها را نزدیک‌تر کار گذاشتیم؛ به این ترتیب آنچه درنظر داشتیم اتفاق افتاد. 

او ادامه داد: حدود ۱۰۰ پرژکتور برای این نمایش استفاده می‌شود. نور‌پردازی اصلی از دو طرف صحنه صورت می‌گیرد و از مقابل صحنه هم پرژکتورهایی به عنوان مکمل نصب شده است. 

کوکریتز؛ سبک طراحی نور نمایش را اکسپرسیونیستی دانست و گفت: قاعدتا نور‌پردازی نمایش با همکاری کارگردان انجام شده اما کار اصلی توسط طراح نور صورت گرفته که بهتر می‌تواند درباره ایده‌هایش توضیح دهد. 

این هنرمند خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه این نمایش برداشتی تازه از نمایش‌نامه «هملت» محسوب می‌شود از مواد زنده‌تر - مانند خاک - در طراحی صحنه استفاده کرده‌ایم و در این بخش توجه چندانی به متن اصلی نشده است. 

گروه تکنیکال نمایش «هملت» از چهار نفر تشکیل شده که کار خود را از روز گذشته در تالار وحدت آغاز کرده‌اند. اجناس موردنیاز گروه توسط ۷ کامیون به مجموعه انتقال یافته و حدود ۷ تن خاک در صحنه تالار اصلی استفاده می‌شود. 

نمایش «هملت» روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه در ایران و در جریان سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی تئا‌تر فجر روی صحنه می‌رود. توماس اوسترمایر؛ کارگردان این نمایش یکی از هنرمندان شناخته شده جهان در عرصه هنرهای نمایشی است و پیش از این تجربه اجرا در جشنواره‌های تراز اولی را در کارنامه خود ثبت کرده است. 

حضور این هنرمند در ایران اهمیت بسیار زیادی دارد و به همین دلیل سفارت کشور آلمان با انتشار فایل پی‌دی‌اف اقدام به معرفی گروه کرده و به استقبال اجرای این گروه رفته است.

کد خبر : ۳۴۱۵۶۲