خبرگزاری کار ایران

"روبه‌رو" را کسانی‌ بخرند که می‌خواهند مظنه نمایندگی را بدانند

اولین شماره دوهفته‌نامه "روبه‌رو" پانزدهم دی ماه روی دکه روزنامه‌ فروشی ها نشست.

به  گزارش خبرنگار ایلنا، اولین شماره دوهفته‌نامه "روبه‌رو" به سربیری سروش فرهادیان و مدیرمسئولی پوریا سوری منتشر شد.

این دو هفته‌نامه سیاسی، فرهنگی  اولین شماره خود را با تیتر روی جلد "مظنه نمایندگی چند؟" و عکس روی جلدی که سمت‌وسوی گردآورندگانش را مشخص می‌کند، از پانزدهم دی ماه روی دکه‌ روزنامه فروشی‌ها فرستاد.

در سرمقاله  "روبه رو"  با تیتر "خط قرمزهای الکی" و به قلم سروش فرهادیان آمده: « "روبه رو " هستیم. دقیق روبه روی خط قرمزهای الکی. کسانی را خوش بیاید یا نیاید، هستیم دیگر، نفس می‌کشیم. به نفع همه ساکنان این سرزمین است که جمعیت خط قرمزهای الکی و خط قرمزهاپذیرها کم و کمتر شود.  ناچاریم با این خط‌های الکی روبه رو شویم. به هر سمت که سر می‌چرخانیم، خط قرمز یا در حال قرمز شدن حصرمان کرده است.»

فرهادیان که درددل‌هایش را با سرماقاله‌ای که نوشته فریاد می‌زند؛ نوک پیکان را به سمت قدرت‌مداران می‌گیرد و آن‌ها را عامل خط کشی و قرمز کردن خط‌ها معرفی می‌کند و می‌نویسد: «درست است که کم تحتِ فشار زمین و زمان نبوده‌ایم. درست است که بارها مرغ عزاوعروسی شده‌ایم. اما خب بارِ رسالت کشیدن و تجسد وظیفه بودن و انسان زیستن همین است دیگر؛ می‌دانم این کلمه‌ها در نظر بسیاری به کاریکاتور تبدیل شده و به شعار تنه می‌زند، اما ما ناچاریم با خط قرمزهای الکی روبه‌رو شویم و هویت شان را پس بگیریم. باید است این، باید.

شورای دبیران این دو هفته‌نامه را مصطفی دهقان (اقتصادی)، امیرهادی انواری (پرونده ویژه)، نیما راد (سیاسی)، علی ذهابی (دیپلماسی)، مهدی حسنی (عکس) و معصومه احمدیان (ویراستاری ) تشکیل داده‌اند و مطالب این شماره نیز به قلم مهتاب اسفندیاری، حمیدرضا میرزاده، مهدی بابایی، سیدفرزام حسینی، مرجان زهرایی، سعیدبرآبادی، زینب نورانیان، میترا فردوسی، مریم، یوسف، محسن بیدی، طاهره کوپالی، امیر فیروزی‌راد، آرش عسکری، رئوف عاشوری، سجاد خداکرمی، پرستو بیرانوند و لیلا مرگن به رشته تحریر درآمده.

آن‌چه در این شماره می‌خوانید:

«"شُر فروشان" نگاهی به نقشه‌ رجزخوانی روبه افزایش بین‌المللی چه کسی چراغ جنگ جهانی سوم را روشن می‌کند،  " سدِ محرمانه" روحانی هم به داستان گتوند پیوست، " کدام ادبیات " چه ایرادی دارد تاریخ واقعی ادبیات بازتاب داده شود؟ چه کسی از بازتاب واقعی آن می‌ترسد؟، "بها رستان" مظنه نمایندگی چند؟ پاسخ 267 نماینده مجلس به روبه رو درباره نرخ هزینه تبلیغات، "روحانی و رفیقان ناباب" بررسی زمینه‌های ایجاد بحران ناکارآمدی در دولت یازدهم گفت‌وگو با 33 رییس ستاد انتخاباتی حسن روحانی در استان‌ها و "نزدیکی به قدرت برای فروش مملکت" پارلمان بخش خصوصی با گروه فشار واردکنندگان و خام فروشان.»

کد خبر : ۳۳۷۴۲۵