خبرگزاری کار ایران

پس از ۱۸ ماه مبارزه با سرطان؛

دیوید بویی افسانه‌ای درگذشت

دیوید بویی؛ هنرمند افسانه‌ای انگلستان در سن ۶۹ سالگی پس از 18 ماه مبارزه با سرطان درگذشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ دیوید بویی؛ هنرمند افسانه‌ای انگلستان؛ در سن ۶۹ سالگی به دلیل ابتلا به سرطان درگذشت. 

سال‌ها بود که درباره بیماری دیوید بووی شایعاتی وجود داشت. در بیانیه‌ای که خانواده او در رسانه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند؛ آمده: "دیوید بووی امروز درحالیکه خانواده‌اش در کنار او بودند، پس از ۱۸ ماه مبارزه شجاعانه با سرطان در آرامش درگذشت."

آخرین آلبوم او با عنوان Blackstar جمعه پیش در روز تولدش منتشر شد. این آلبوم با هفت ترانه با استقبال منتقدان روبه‌رو شد. او آخرین بار در سال ۲۰۰۶ در یک کنسرت خیریه در نیویورک روی صحنه رفت.

bow1

دیوید بویی در ۸ ژانویه ۱۹۴۷ در جنوب لندن به دنیا آمد. او موسیقی‌دان، خواننده، آهنگساز و بازیگر مشهور انگلیسی بود. باوجود حضور مداوم او در طی چند دهه اخیر در دنیای موسیقی راک، وی بیشتر به خاطر آثار دهه هفتادش شهرت دارد. بویی کار خود را در اوایل دهه ۱۹۶۰آغاز کرد و در ۱۵ سالگی گروه کان-ردز را پایه گذاشت.

در یک نظرسنجی در سال ۲۰۰۲ که توسط بی‌بی‌سی و برای انتخاب "۱۰۰ بریتانیایی بزرگ تاریخ" صورت گرفت، دیوید بویی در جایگاه ۲۹ام قرار گرفت. بویی در رده‌بندی مجله رولینگ استون در رده ۳۹ام جدول "۱۰۰ هنرمند بزرگ تاریخ موسیقی راک" و همچنین در رده ۲۳ام جدول "بهترین خوانندگان تمام دوران‌ها" ایستاده است.

در دهه هفتاد میلادی دیوید بویی؛ یکی از سرشناس‌ترین چهره‌های موسیقی جهان بود و هر بار با ظاهری متفاوت روی صحنه می‌رفت. آرایش مو و لباس‌های متفاوت او الهام‌بخش بسیاری در دنیای موسیقی و مد بود.

کد خبر : ۳۳۷۲۱۱