خبرگزاری کار ایران

نشست توجیهی داوران کودک و نوجوان جشنواره کتاب برتر برگزار شد

اولین نشست توجیهی داوران کودک و نوجوان هشتمین جشنواره کتاب بر‌تر کودک و نوجوان شامگاه یکشنبه ۱۳ دی ماه در سالن اجتماعات انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این نشست که با حضور حمیدرضا شاه آبادی (دبیرعلمی هشتمین جشنواره کتاب بر‌تر کودک و نوجوان) و تعدادی از کودکان و نوجوانان کتابخوان منتخب از کتابخانه‌های مناطق مختلف برگزار شد، به آشنایی داوران کودک و نوجوان و تشریح شیــوه داوری در این جشنواره پرداخته شد، در این نشست تلاش شده داوران کودک و نوجوان به دور از ملاحظات بزرگسالانه و صرفاً بر اساس دریافت شخصی خود به آثار رای بدهند.

در این شیوه از داوری که در ایران بی‌سابقه است و برای اولین بار تجربه می‌شود، قرار است داوران منتخب به شکل اجمالی و در قالب بحث به نتیجه برسند و نیاز است که در ارتباط با هر کتاب‌ها ساعت‌ها وقت صرف گفتگو و تبادل نظر شود تا در ‌‌نهایت به توافق جمعی برسند.

هشتمین جشنواره کتاب بر‌تر کودک و نوجوان به همت انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک ونوجوان تاکنون به صورت دوسالانه برگزار شده و داوری از نگاه مخاطب امسال برای اولین بار با هــدف اظهار نظر بی‌واسطه مخاطبان درباره کتاب‌های تولیدی به بررسی و انتخاب هــر چه دقیق‌تر و فارغ از ملاحظات کتاب‌ها پرداخته می‌شود.

کد خبر : ۳۳۵۵۳۰