خبرگزاری کار ایران

اجرای یک نوازنده درامز زن برای اولین بار در ایران

گروه شرنگ 22 دی ماه در فرهنگسرای نیاوران کنسرت می‌دهد. این اولین کنسرت گروه در تهران است که در آن یک نوازنده درامز خانم؛ برای اولین بار در ایران روی صحنه می‌رود.

مهرداد بهزاد اول در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا؛ درباره این کنسرت گفت: گروه شرنگ در اولین کنسرت خود در تهران؛ 14 می‌نوازد که حاصل تلفیق موسیقی محلی و موسیقی جهانی است. ما در سازبندی هم از دوتار و تار به عنوان صدای ایرانی و از سازهای گیتار باس، درامز و کیبورد برای صدادهی غربی استفاده کردیم.

این خواننده درباره سبک گروه شرنگ توضیح داد: در موسیقی گروه ما رگه‌هایی از موسیقی جز و بلوز یا حتی راک شنیده می‌شود اما به معنای این نیست که ما سبک خاصی را دنبال می‌کنیم. درواقع ما به دنبال فرم جدیدی برای اجرا می‌گردیم. من تلاش کردم که در آواز و شعر هم این تلفیق شنیده شود. درواقع در آواز من تحریرهای خراسانی، کلاسیک ایرانی و حتی راک و جز را هم می‌شنوید.

او ادامه داد: تلاش گروه شرنگ بر این است که موسیقی برای قشر متوسط جامعه تولید کند. قشری که نه به دنبال موسیقی سطحی و ساده است و نه اثری پیچیده و سنگین می‌خواهد. فکر می‌کنم جای خالی این نوع موسیقی در ایران حس می‌شود.

سرپرست گروه شرنگ درباره برنامه‌های آینده گروه بیان کرد: ما قصد داریم که اوایل سال 95 دو کلیپ تصویری منتشر کنیم. پس از آن در اوایل تابستان؛ برنامه‌ی انتشار آلبوم را خواهیم داشت. هشتاد درصد از قطعات آلبوم شامل قطعات همین اجرای گروه می‌شود و اگر در این کنسرت به ضبط خوبی برسیم؛ از همین قطعات در آلبوم استفاده می‌کنیم.

بهزاد اول در پایان عنوان کرد: تمامی کارهایی که که توسط گروه شرنگ منتشر می‌شود؛ حاصل یک کار جمعی‌ست و همگی به یک اندازه در انتشار آثار نقش داریم. در کنسرت پیش رو؛ محبوبه بهزاد اول روی صحنه درامز می‌نوازد و اولین خانوم درامزیست که در یک گروه غیر از موسیقی بانوان؛ در اجرایی رسمی روی صحنه می‌آید.

در گروه شرنگ مهرداد بهزاد اول (گیتار، آواز)، سعید نودهی (تار و دوتار)، محبوبه بهزاد اول (درامز)، بهاره بهزاد اول (فلوت و هارمونیکا)، نیما بهزاد اول (گیتار) و آرش قاسمی (مدیر اجرایی) حضور دارند.

کد خبر : ۳۳۴۸۴۴