خبرگزاری کار ایران

انتشار فراخوان جشنواره بچه­‌های آبی

گروه کودک و نوجوان انتشارات علمی و فرهنگی (پرنده آبی) جشنواره‌ای با عنوان"بچه­‌های آبی" را با هدف تشویق و حمایت از تولید کتاب­‌های ادبی با موضوع کودکان با نیازهای‌ خاص (معلولیت، آسیب‌هـای اجتماعی)، کودکـان‌ کـار و بچه‌های‌ طلاق برگزار می‌کند.

به گزارش ایلنا، جشنواره بچه­‌های آبی به منظور معرفی کتاب­‌های برتر کودکان با نیازهای خاص‌، فراخوان عمومی را منتشر کرده است.

معرفی و اهدای جایزه به کتاب­‌های ادبی (داستان، رمان، کتاب تصویری) که دربار‌ه‌ی کودکان با نیازهای خاص، کودکان کار و یا بچه­ های طلاق نوشته شده باشد از موضوعات جشنواره است.

در بخش مقررات این جشنواره نیز آمده است:

  1. موضوع کتاب باید به بچه‌های آبی (کودکان با نیازهای خاص، کودکان کار و خیابان، و یا بچه‌های طلاق) پرداخته باشد.
  2. آثار چاپ شده در سال‌های 90 تا 94 می­‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.
  3. آثار ارسالی شامل 2 حوزه تألیف و ترجمه باشد.
  4. داوطلبان محدودیتی در تعداد ارسال آثار ندارند.
  5. ارسال 2 نسخه از کتاب چاپ شده به نشانی تهران، بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، کوچه کمان، پلاک25، شرکت انتشارات علمی و فرهنگی، طبقه اول و ارسال فایل پی­دی­اف برای آثار چاپ نشده به پست الکترونیکbluechilds@ibluebird.com الزامی است.
  6. مشخصات کامل صاحب اثر به شکل تایپ شده به همراه آثار به نشانی دبیرخانه ارسال شود.
  7. گروه سنی موردنظر جشنواره، کودک و نوجوان است.
  8. آثار ارسالی به دبیرخانه عودت داده نمی­‌شود.
  9. آثار چاپ نشده‌ی ارسالی که جزو آثار برگزیده قرار گیرند و در شورای انتشارات تصویب شوند، در انتشارات «کتاب­های پرنده آبی» چاپ و نویسنده، حق واگذاری آن را به ناشر دیگر ندارد.

مهلت ارسال آثار تا15 بهمن ماه سالجاری بوده و این آثار تا 22 بهمن ماه داوری خواهند شد.

در مراسم پایانی که در اسفندماه برگزار خواهد شد به نفرات اول تا سوم کتب چاپ شده به ترتیب 3، 2 و 1 سکه بهار آزادی و همچنین به نفرات اول تا سوم آثار چاپ نشده نیز به ترتیب 5، 3 و 1 سکه بهار آزادی به همراه لوح افتخار بچه‌های آبی اهدا می‌شود.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.farhangfestival.com مراجعه کنید و یا با شماره تلفن 88665526 – 021 تماس بگیرید.

کد خبر : ۳۳۴۵۶۶