خبرگزاری کار ایران

جوابیه‌های صداوسیما به مدیران دولت ادامه دارد؛

نوبت به نوبخت رسید/ انتقاد از صفت اپوزیسیون به صداوسیما

روابط عمومی رسانه ملی با ارائه توضیحاتی به اظهارات اخیر نوبخت درخصوص صداوسیما پاسخ داد.

به گزارش ایلنا؛ در پی اظهارات اخیر سخنگوی دولت درباره صداوسیما روابط عمومی این سازمان، توضیحاتی را در این باره ارائه داد.

متن توضیح روابط عمومی این سازمان به شرح زیر است:

 1-  بنابه قوانین و ضوابط رسانه در دعوت از رجل سیاسی و مذهبی، هماهنگی  و انجام امور اداری دعوت از سوی مدیران سازمان است و تهیه‌کنندگان و مجریان برنامه نیز با هماهنگی با مدیران اقدام می‌کنند، اما دعوت از جناب آقای دکتر ظریف در برنامه نود خارج از این قاعده متعارف صورت گرفته است.

2- متاسفانه با وجود تاکیدات مکرر در این خصوص عده‌ای تلاش می‌کنند با بهره‌برداری‌های سیاسی از این موضوع، تلاش‌های رسانه‌ملی را نادیده گرفته و زحمات شبانه‌روزی همکاران خدوم این رسانه را در انجام رسالت حرفه‌ای و سازمانی خود خدشه‌دار کنند. جای بسی تامل و تعجب است که سخنگوی محترم دولت با وجود اذعان به تلاش‌های صداوسیما در پوشش فعالیت‌های دولت در مقاطع مختلف، صفت نامفهوم اپوزیسیون را به صداوسیما نسبت می‌دهد و آن را به یک رسانه جناحی تشبیه می‌کند. باید پرسید آیا رشد کمی و کیفی تولیدات رسانه ملی در خصوص پوشش فعالیت‌های دولت در بخش‌های مختلف و  با هدف کمک به دولت  و ایجاد امید ونشاط در جامعه بیانگر عملکرد جناحی است؟ آیا رشد سه برابری برنامه‌های رسانه ملی در هفته دولت نسبت به سال‌های گذشته و ایجاد امکان برای همه وزرای محترم برای ارائه گزارش از عملکرد حوزه وزارتی خود نشان دهنده برخورد اپوزیسیون گونه صداوسیماست؟

 3- جناب آقای نوبخت؛ نیک می‌دانند همه این اقدامات در شرایطی انجام می‌گیرد که رسانه ملی با چالش‌های جدی در تامین منابع مالی خود روبروست و این مشکلات تاکنون زیان‌های جبران ناپذیری را به پیکره رسانه وارد کرده است. انتظار اینست اگر رسانه ملی را از خود می‌دانیم در نقد عملکرد آن نیز همانند مجموعه‌های مرتبط با خود، جانب انصاف را رعایت کنیم.

 در پایان براین نکته تاکید می‌شود این اظهارنظرها و حاشیه‌سازی‌ها لحظه‌ای  رسانه ملی را در انجام وظیفه ذاتی خود نسبت به نظام ، دولت و سایر دستگاه‌های کشور دچار تردید نخواهد کرد و بر این باوریم که مردم شریف ایران با درک درست از واقعیت‌ها همانند گذشته رسانه ملی را در انجام وظایف حرفه‌ای خود همراهی خواهند کرد.

کد خبر : ۳۳۳۱۹۸