خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل فارابی بر بالین مرادی کرمانی

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با حضور در خانه هوشنگ مرادی کرمانی عضو هیات امنای بنیاد سینمایی فارابی از این نویسنده پیشکسوت عیادت کرد.

به گزارش ایلنا، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با حضور در خانه هوشنگ مرادی کرمانی از این نویسنده  معاصر کشور عیادت کرد و در جریان حال عمومی وی قرار گرفت. تابش ضمن آرزوی سلامتی و بهبودی کامل برای این نویسنده، ابراز امیدواری کرد با سپری شدن دوران نقاهت وی هرچه زودتر به عرصه ادبیات و هنر بازگردد.

مرادی کرمانی ۱۲ آذر ماه مورد عمل جراحی قلب باز قرار گرفت و هم اکنون دوران نقاهت را در منزل سپری می‌کند.

هوشنگ مرادی کرمانی ۷۱ ساله نامزد ایرانی دریافت جایزه یادبود آسترید لیندگرن ٢٠١۶ در بخش نویسندگان است. این عضو فرهنگستان زبان و ادب فارسی، برای سومین‌ بار از سوی شورای کتاب کودک برای دریافت این جایزه معرفی شده است. نویسنده مجموعه تلویزیونی «قصه‌های مجید» سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ نیز از سوی شورای کتاب کودک به سبب آن‌ چه «قلم روان و توانایی‌های منحصر به‌ فردش» خوانده شد نامزد دریافت جایزه آسترید لیندگرن بود.

مرادی کرمانی سال ۱۳۷۲ برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه در دوازدهمین جشنواره فیلم فجر شد وی جزو معدود نویسندگان ایرانی است که آثار سینمایی و تلویزیونی اقتباس ‌شده از داستان‌هایش بیش‌تر به‌ خاطر جنبه‌هایی متفاوت، آثاری قابل تأمل و شاخص از کار در آمده‌اند.

کد خبر : ۳۳۱۴۳۹