خبرگزاری کار ایران

حمایت شورای فرهنگ عمومی از کارگروه ساماندهی مد و لباس

جلسه مشترک دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور برگزار شد.

به گزارش ایلنا؛ در جلسه مشترک دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور؛ قبادی  با اشاره به اقدامات انجام شده؛ اظهار داشت: تلاش‌های گسترده کارگروه با همکاری اعضا و دستگاه‌های عضو در حال ثمربخشی است بطوری که امکان رصد و پایش فعالیت‌ها فراهم شده است.

دبیر کارگروه با اشاره به اینکه تأثیرات این فعالیت‌ها در ابتدای راه بوده؛ بیان داشت: گرچه اقدامات قابل توجهی از سوی اعضا کارگروه انجام یا در حال اجراست؛ لکن توسعه و جامعیت و ثمربخشی بیشتر نیاز به فعالیت‌های گسترده‌ای بوده و تا رسیدن به شرایط ایده‌آل فاصله داریم.

در این جلسه که در محل شورای فرهنگ عمومی برگزار شد، گزارشی از فعالیت‌های دوسال گذشته کارگروه در قالب کاربردی سازی آثار، راه‌اندازی موسسات هنری مد و لباس، ارتباط با مراکز و نهادهای مسئول، ایجاد نگرش منطقی در تعیین جایگاه مد و لباس در کشور، برپایی نمایشگاه‌های مختلف موضوعی مد و لباس با هدف جریان سازی فرهنگ استفاده از مد و لباس ایرانی اسلامی، ارتباط گسترده دانشگاه‌ها و مراکز علمی، برنامه‌ریزی برای تغییر و اصلاح سرفصل‌ها، فعالیت‌های کمیسیون‌های مختلف کارگروه و شوراهای راهبردی ارائه شد.

قبادی در این جلسه به برخی از مشکلات کارگروه مانند اعتبارات ناکافی، همکاری ضعیف برخی نهادها و دستگاه‌ها و ارتقای ضمانت اجرایی نیز اشاره کرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی نیز ضمن تقدیر از فعالیت‌های انجام شده؛ بیان کرد: دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی به لحاظ گستردگی و عمومیت در سراسر کشور و همچنین برخورداری از جایگاه تدوین و تصویب مقررات فرهنگی در کشور می‌تواند نقش مهمی در توسعه و ترویج این فعالیت ایفا نماید.

شاهمرادی با بیا ن جایگاه قانونی شورا اظهار داشت: جایگاه قانونی این شورا طوری است که می‌تواند ظرفیت تمامی دستگاه‌های عضو را همراه این مقوله کرده و از آنها در اجرای دقیق قانون ساماندهی مد و لباس بهره جوید.

حجت الاسلام شاهمرادی با تأکید بر اهمیت لباس و تصریح قانونگذار از آن در وظایف شورای فرهنگ عمومی و ضمن حمایت از فعالیت‌های صورت گرفته آمادگی خود را برای اختصاص جایگاه مناسب در فعالیت‌های آتی شورای فرهنگ عمومی کشور و بکارگیری هم ظرفیت‌های موجود اعلام داشت.

کد خبر : ۳۲۹۸۲۰