خبرگزاری کار ایران

بازخوانی اشعار تادئوش روژه ویچ در «وضعیت صفر»

آتیلا پسیانی نمایش «وضعیت صفر» را با بازخوانی محمد چرمشیر از اشعار تادئوش روژه ویچ در هفته تئا‌تر لهستان روی صحنه می‌برد.

به گزارش ایلنا، هفته تئا‌تر لهستان که از روز یک شنبه با اجرای نمایش‌هایی از لهستان، کارگاه‌های آموزشی، سخنرانی و نشست‌های تخصصی برگزار می‌شود، میزبان یک نمایش ایران خواهد بود.

نمایش «وضعیت صفر» نوشته محمد چرمشیر با کارگردانی، طراحی و بازیگری آتیلا پسیانی روزهای پنج شنبه، ۲۶ و جمعه، ۲۷ آذر ماه ساعت ۱۹. ۳۰ در تالار چهارسو مجموعه تئا‌تر شهر روی صحنه می‌رود.

نمایش‌نامه بر اساس اشعار تادئوش روژه ویچ نویسنده، شاعرو نمایش‌نامه‌نویس اهل لهستان نوشته شده است و داستان سربازی را بیان می‌کند که روی تخت بیمارستان، به هوش می‌آید و در می‌یابد که دو پای خود را از دست داده است. او از طرفی به خاطر می‌آورد در زمانی که در حال جنگیدن بوده چه کرده و چگونه به این جراحت دچار شده است. و از طرف دیگر درگیر رویارویی با وضعیت جدید خود است؛ برخورد با حالات روحی خود وبرخورد با کسانی که روزی او را ایستاده برپاهای خود دیده‌اند.

در این نمایش که کاری از گروه تئا‌تر بازی است نگار عابدی باند صدا (فارسی و انگلیسی)، خسرو پسیانی بخش تکنیک، امیر علی وفایی و حامد عشقی تصویر، بامداد افشار طراحی و مهندسی صدا را بر عهده دارند.

دستیار کارگردان و برنامه ریز این پروژه امیرحسین دوانی، ترجمه متن به انگلیسی توسط مامک نوربخش و ترجمهٔ اشعارتوسط محمدرضا فرزاد انجام شده است.

مدیریت تولید این پروژه نمایشی را نیز رکسانا مهرافزون بر عهده دارد.

نمایش «وضعیت صفر» که به دو زبان فارسی و انگلیسی آماده می‌شود، روز پنج شنبه، ۲۶ آذر به زبان انگلیسی و روز جمعه ۲۷ آذر به زبان فارسی اجرا خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه بلیت نمایش‌های هفته تئا‌تر لهستان از طریق سامانه فروش بلیت تیوال به آدرس www. tiwall. com اقدام کنند.

کد خبر : ۳۲۹۰۰۶