خبرگزاری کار ایران

نمایش فیلم "هارمونی ورکمایس‌تر" در سینما تک

فیلم هارمونی ورکمایستر از بخش فیلم‌ها و احساس‌ها (مروری برسینمای بلا تار)، روز یکشنبه ۲۲ آذر ماه ساعت 17 در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش درمی‌آید.

به گزارش ایلنا، چهارمین فیلم از بخش فیلم‌ها و احساس‌ها (مروری بر سینمای بلا تار) روز یکشنبه ۲۲ آذرماه ساعت ۰۰/۱۷، فیلم هارمونی ورکمایس‌تر محصول سال ۲۰۰۰ به مدت ۱۳۹ دقیقه به زبان اصلی و با زیرنویس فارسی در سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش درمی‌آید.

 «هارمونی‌های ورکمایس‌تر» به‌عنوان یک داستانِ ماوراییِ ترسناک، این شایستگی را دارد که از سوی مخاطب فیلم‌های کالت نیز مورد تحسین قرار گیرد، به‌ویژه به این دلیل که فضا و محیط آن شباهت بسیاری با فیلم‌هایِ اولیه‌یِ دیوید لینچ دارد. جهان بسته و غیرقابل نفوذی که تار خلق می‌کند به شکل غیرقابل توصیفی رمزآلود است.

تار فیلم‌سازی را با ساخت درام‌هایی از زندگی کاری شروع کرد که در مقایسه با فیلم‌هایی که برادران داردن‌ در این زمینه ساخته‌اند به‌طور آگاهانه‌ای باروک به نظر می‌رسد.

 «هارمونی‌های ورکمایس‌تر» نمونه‌ای عالی از کاری گروهی است. تیتراژِ ابتداییِ فیلم آن را به‌عنوان محصولی مشترک از تار، کراسناهوراکی و آنیس هرانتیسکیِ تدوین‎گر - همسر و همکارِ همیشگیِ تار - معرفی می‌کند. قدرتِ دیدگاهِ جمعی و مشترک آن‌ها با وحدتِ قابلِ توجه‌ای که در لحن و نگاه فیلم وجود دارد به اثبات می‌رسد، و این در حالی است که مدت زمان تولید بسیار طولانی بوده و هفت فیلم‌بردار در پروژه مشارکت داشته‌اند. فیلم در تمام مدت خود کنتراست شدید و همچنین سبکی از حرکت دوربین که منجر به خلق فضایی همواره متحرک می‌شود را حفظ می‌کند: شهر کوچکی که ماجرا در آن اتفاق می‌افتد و هیچ ارتباطی با دنیای خارج ندارد، شاملِ فضاهایِ داخلیِ قابلِ کاوشِ متعددی است - از جمله فضاهای اُرسن ولزیِ خانه‌یِ آقای استر - که توسط دوربینی پرسه‌زن به ما نشان داده می‌شود.

علاقمندان می‌توانند جهت استفاده از برنامه‌های نمایش فیلم، به سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه یا با شماره تلفن ۸۸۹۵۱۹۶۵ تماس بگیرند.

کد خبر : ۳۲۸۷۲۸