خبرگزاری کار ایران

تاکید جنتی بر گفتمان‌سازی مبتنی بر عقلانیت و کرامت در دوره‌ی پساتحریم

گفتمان‌سازی مبتنی بر عقلانیت و کرامت و مقابله با هر نوع افراطی‌گری از جمله مواردی است که در دوره پساتحریم ایجاد شده و می‌توان برای ترمیم و بهبود مناسبات فرهنگی و هنری کشور با سایر کشورهای بین‌المللی از آن بهره گرفت.

به گزارش ایلنا، علی جنتی پیش از ظهر امروز (17 آذرماه) در نشستی با شورای مشاوران خود با تاکید بر این مطلب گفت: در دوره پساتحریم فرصت‌های خوبی ایجاد شده تا کشورمان در حوزه فرهنگی و هنری بتواند آثار خود را در دنیا عرضه کند و علاوه بر معرفی فرهنگ و تمدن خود درآمد اقتصادی نیز در این زمینه کسب کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: دوره پسا تحریم فرصت طلایی و مناسبی است برای معرفی اسلام و چهره واقعی تشیع. زیرا در این مدت جریان‌های تکفیری، گروهک داعش و... اقداماتی انجام داده‌اند که بسیاری از کشور‌ها آن را به اسلام و تشیع منتسب کرده بودند و اکنون آن‌ها متوجه شده‌اند که این اقدامات هیچ گونه ارتباطی به اسلام و تشیع ندارد.

وی با اشاره به اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت تدبیر و امید در ادامه این نشست که با موضوع بررسی وضعیت سینما و راهکارهای توسعه فعالیت‌های سینمایی برگزار شد، افزود: در این دوره در حوزه سینمایی اقدامات خوبی صورت گرفته است و از توان نیروهای ذبده و جوان که با همگان به صورت یکسان و برابر برخورد می‌کنند، بهره گرفته شده است.

وی گفت: هنر تجربه اقدام نو و بدیعی در حوزه سینمایی بود و استقلالِ بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر نیز یکی دیگر از اقدامات خوب سازمان سینمایی در دولت یازدهم است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به راه اندازی مدرسه ملی سینما ادامه داد: در این مدرسه بسیاری از پیشکسوتان و اساتید حوزه سینما تدریس می‌کنند و از این طریق جوانان علاقه‌مند، به یادگیری مناسب می‌پردازند و سینمای کشور نیز رشد می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در حوزه موسیقی نیز اقدامات خوبی صورت گرفته که از آن جمله می‌توان به ارکس‌تر ملی و سمفونیک تهران اشاره کرد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد تا در دوره پسا تحریم گشایشی در وضعیت کشور ایجاد شود تا از این طریق در حوزه فرهنگی و اقتصاد آن نیز شرایط بهتری ایجاد شود و به راحتی بتوان فرهنگ و هنر کشورمان را به جامعه بین المللی معرفی و صادر کنیم.

کد خبر : ۳۲۸۳۳۳