خبرگزاری کار ایران

کتاب «اروند خون» رونمایی می‌شود؛

تریلوژی جنگی آقاخانی به پایان رسید

ایوب آقاخانی از پایان تجربه نگارش تریلوژی جنگ و برگزاری مراسم رونمایی کتاب «اروند خون» در فرهنگسرای بهمن خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ایوب آقاخانی با اعلام این خبر اظهار کرد: تریلوژی مستندات جنگ که با پرداختن به زندگی شهید احمد کشوری، «کابوس شب نیمه آذر» آغاز شد و سپس با زندگی شهید مصطفی چمران در نمایش‌» تکه‌های سنگین سرب» ادامه یافت؛ در سومین گام با نمایش‌نامه «اروند خون» که شهدای غواص و عملیات کربلای چهار را موضوع قرار داده، رسیده و کامل می‌شود. به این ترتیب وظیفه من برای اتمام این سه‌گانه به پایان می‌رسد.

این نمایش‌نامه نویس و کارگردان ادامه داد: این نمایش‌نامه نیز مثل دو نمایش‌نامه قبل که در قالب کتابی با عنوان «پیاده در مه» توسط نشر سیراف منتشر شد؛ توسط همین ناشر به صورت نفیس به چاپ رسیده و قرار است فردا یکشنبه، پانزدهم آذر ماه طی مراسمی با حضور مسئولان و هنرمندان رونمایی شود.

او تصریح کرد: این مراسم با حضور سرکار خانم جاویدی، ناشر؛ تماشاگران نمایش «اروند خون»، مهدی شفیعی، ‌ مدیرکل هنرهای نمایشی و چند تن از هنرمندان از جمله ابراهیم شیبانی، ‌کارگردان سینما و حدود پانصد نفر از خانواده و وابستگان شهدای عملیات کربلای چهار در تالار آوینی، فرهنگسرای بهمن برگزار می‌شود.

آقاخانی توضیح داد: تلاش کردم مانند حلقه پیشین این سه‌گانه نگاهم به جنگ و ماجراهای آن متفاوت، ‌ تازه و ویژه باشد. اما اینکه موفق شده‌ام یا خیر قضاوت با مخاطب است ولی می‌توانم در این حد اشاره کنم که بازخوردهای دریافتی گروه از تماشاگران در یک هفته پشت سر که به ما رسیده حیرت‌آور و استثنایی است.

نمایش «اروند خون» به کارگردانی کوروش زارعی این روز‌ها در فرهنگسرای بهمن روی صحنه است و ایوب آقاخانی، نویسنده این نمایش‌نامه ایفای نقش اصلی نمایش را برعهده دارد.

نمایش «سه‌گانه پاریسی» به نویسندگی و کارگردانی ایوب آقاخانی با ایفای نقش بهنام تشکر و فریدو محرابی هر شب ساعت ۲۰ در سالن شمس، موسسه فارسی زبانان (اکو) روی صحنه است.

کد خبر : ۳۲۷۲۸۵