خبرگزاری کار ایران

همراهی شبکه دو با اربعین حسینی

شبکه دو با ویژه برنامه‌های «مغناطیس»، «کوی محبت»، «تنهای تن‌ها»، «چله نشین»، «ارتباط با کربلا»، «کوی محبت»، «آیینه خانه» در اربعین به انعکاس عزاداری حسینی می‌پردازد.

به گزارش ایلنا، برنامه گفت‌و‌گو محور «آیینه خانه» به تهیه کنندگی حسین قربانی و اجرای نیما کرمی کاری از گروه خانواده و فرهنگ است که به مناسبت اربعین به بحث و گفت‌و‌گو درباره اخلاق در خانواده و جامعه اختصاص دارد. این برنامه سه شنبه ۱۰ آذر ساعت ۱۹: ۴۰ پخش می‌شود.

همچنین برنامه ترکیبی «تن‌های تن‌ها» با اجرای سید جواد هاشمی، نجم الدین شریعتی، ناصر کاظمی، هوتن شاعری، محمدحسین بلوکات و سید حسین متولیان کاری از گروه کودک و نوجوان است. این ویژه‌ برنامه با تدارک آیتم‌های «دو رکعت عشق»، «روایت عاشقی»، «یاران»، «سفرنامه ابر»، «رساله عشق»، «عکس عاشورا»، «دشت گریان» می‌کوشد مخاطبان خود را با مفاهیم صحیح و عمیق قیام سیدالشهدا (ع) آشنا سازد.

مهدی ابهری تهیه کنندگی و علی مختارزاده کارگردانی «تن‌های تن‌ها» را برعهده دارند. این برنامه چهارشنبه، ۱۱ آذر ساعت ۱۸: ۱۵ به روی آنتن می‌رود.

گروه امور اجتماعی شبکه دو نیز با تدارک برنامهٔ «کوی محبت» با تهیه کنندگی و اجرای سیدمصطفی موسوی به صورت مستقیم از کربلای معلی به انعکاس عزاداری اربعین می‌پردازد. این برنامه سه شنبه ساعت ۱۸: ۱۵ و چهارشنبه، پنجشنبه ۱۱و۱۲ آذر ساعت ۱۹: ۳۵و جمعه ۱۳ آذر ساعت ۱۹: ۲۵ پخش می‌شود.

 برنامه «چله عشق» با اجرای مژده لواسانی و تهیه کنندگی محمدرضا ماندگاران کار دیگری از این گروه است که تا روز پنجشنبه ۱۱آذر ساعت ۱۴ به صورت مستقیم از کربلای معلی وقایع ایام اربعین را پوشش تصویری می‌دهد. همچنین این برنامه نگاهی به پیام‌ها و پیامدهای نهضت عاشورا و نقش زنان در این امر دارد.

مجله تصویری «مغناطیس» نیز برنامهٔ دیگری است که با رویکرد آموزشی، معرفتی به بیان نکات ضروری در خصوص آداب زیارت، نقش پیاده روی اربعین در تحولات منطقه، آداب کاروان داری، تدابیر پزشکی، و... خواهد پرداخت. این برنامه که حسین تورنگ آنرا تهیه کرده است هر روز از ساعت ۱۲: ۴۰ آخرین اخبار اربعین را پوشش می‌دهد.

همچنین کار‌شناسان مذهبی در برنامه «ارتباط با کربلا» هر روز از ساعت ۹: ۴۰ تا ۱۱: ۴۰ به بیان معارف اسلامی، تبیین نهضت عاشورا و دلیل اهمیت اربعین حسینی می‌پردازند.

کد خبر : ۳۲۶۸۰۳