خبرگزاری کار ایران

پنجمین جشنواره فیلم‌های ایرانی در پراگ برگزار می‌شود

پنجمین دوره جشنواره فیلم‌های ایرانیِ پراگ از تاریخ بیست و سوم لغایت دهم بهمن ماه سال ۹۴ در پراگ و برنو، بزرگ‌ترین شهرهای جمهوری چک و براتیسلاوا، پایتخت جمهوری اسلواکی برگزار خواهد شد.

به گزارش ایلنا، در این دوره نیز همچون دوره سوم و چهارم جشنواره هیات داورانی متشکل از چهره‌های سر‌شناس بین‌المللی به داوری فیلم‌های ایرانی در بخش بلند و مستند خواهند نشست و سه جایزه اصلی جشنواره شامل جایزه بهترین فیلم داستانی بلند، جایزه بهترین فیلم مستند و جایزه ویژه فیلم برگزیده مخاطبین در اختتامیه جشنواره به فیلم‌های برگزیده اهدا خواهد شد.

در دوره پنجم جشنواره فیلم‌های ایرانی پراگ برای دومین بار و به همراه دو تن از چهره‌های شاخص سینمای افغانستان میزبان شب سینمای افغانستان در زمان برگزاری جشنواره خواهد بود.

در طی مدت برگزاری این جشنواره سه سینمای اصلی پراگ و نیز یکی از پرمخاطب‌ترین سینماهای برنو از دوهفته پایانی دی ماه میزبان جشنواره خواهند بود و پس از آن، یکی از مهم‌ترین سینماهای براتیسلاوا پذیرای گزیده‌ای از آثار این دوره از جشنواره است.

در دوره پنجم جشنواره فیلم‌های ایرانیِ پراگ برای دومین بار نشستهای درباره صنعت سینما و تولیدات مشترک بین ایران و اروپا برگزار می‌شود و همزمان با جلساتی که بین تهیه کنندگان ایرانی و اروپایی برگزار می‌شود درباره تولید مشترک گفتگو و رایزنی می‌شود

در حال حاضر شماری از آثار شاخص سینمای ایران در بخش بلند داستانی، مستند و کوتاه برای گزینش در جشنواره در حال بازبینی می‌باشند و برنامه نهایی جشنواره تا پایان آذر ماه امسال در وب سایت جشنواره منتشر خواهد شد.

جشنواره فیلم‌های ایرانی که برای اولین بار در سال ۲۰۱۲ و با نمایش شماری از فیلم‌های ایران با محوریت زن در پراگ برگزار شد، در حال حاضر به یکی از جشنواره‌های پرمخاطب این شهر و به فضایی برای معرفی هنر و هنرمندان ایرانی مبدل شده است.

هچنین در پنجمین دوره جشنواره در کنار نمایش فیلم‌های ایرانی علاقمندان با رشاته‌های دیگر هنر ایرانی همچون تا‌تر، نقاشی، موسیقی و گرافیک آشنا می‌شوند.

دوره پنجم جشنواره فیلم‌های ایرانی پراگ توسط شرکت مدیا نست Media Nest و با حمایت شرکت ادونسد مدیا تریدینگ Advanced Media Trading برگزار خواهد شد.

کد خبر : ۳۲۵۸۷۳