خبرگزاری کار ایران

هنر و محیط زیست محصور شدنی نیستند

نشست مشترک وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به منظور هم‌اندیشی برای برگزاری هر چه‌بهتر پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز برگزار شد.

به گزارش ایلنا؛ معصومه ابتکار ضمن ابراز خرسندی از برپایی مجدد جشنواره بین‌المللی فیلم سبز پس از 10 سال خاموشی، گفت: با توجه به چالش‌ها و مشکلاتی که در ابعاد مختلف حوزه محیط زیست، بهره‌مندی از عرصه هنر برای فرهنگ‌سازی و بیدارسازی در عرصه محیط زیست بسیار مهم است.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: همزمان با فعالیت دولت‌های هفتم و هشتم، چهار نوبت جشنواره دو سالانه فیلم سبز برگزار شد که استقبال بسیار خوب ملی و بین‌المللی از این جشنواره منجر به آن شد که در دوره چهارم، فیلم‌های جشنواره در 1100 نقطه کشور به نمایش درآمد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با یادآوری شرایط جنگ و خشونت در منطقه، برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم سبز در ایران را نشان‌دهنده رویکرد جهانی و مثبت کشور و حاوی پیام صلح به دنیا دانست و اظهار کرد: این جشنواره یکی از راه‌های مهم ورود ایران به عرصه‌های بین‌المللی هنر خواهد بود.

وی ضمن تاکید بر فرامرزی و فراملیتی بودن محیط زیست، تصریح کرد: هنر و محیط زیست از جمله موضوعاتی که در قالب هیچ مرز و زبانی محصور نمی‌شود و به همین دلیل جشنواره بین‌المللی فیلم سبز می‌تواند فرصتی بی‌بدیل برای ایران باشد.

ابتکار افزود: حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم سبز، موقعیتی برای ظهور و نمایش استعداد هنرمندان کشور و ارسال پیام صلح و دوستی و فرهنگ ایرانیان به جهان به وجود خواهد آورد.

معاون رئیس جمهور اشاره‌ای هم به ابلاغ سیاست‌های کلی محیط زیست توسط مقام معظم رهبری داشت و خاطرنشان کرد: حمایت‌های ایشان و نگاه و عزم رئیس جمهور و مجموعه دولت نویدبخش روزهای خوب برای محیط زیست ایران است.

براساس گزارش سایت محیط زیست، ابتکار ضمن تقدیر از همکاری ارزنده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجموعه همکاران وی برای برگزاری این جشنواره، ابراز امیدواری کرد و گفت: اجرای جشنواره فیلم سبز با رعایت کلیه استانداردها و شاخص‌ها و حفظ شان فرهنگی و محیط زیستی کشور، باید منجر به بسط و توسعه همکاری‌های دو مجموعه در زمینه‌های مختلف شود.

کد خبر : ۳۲۵۸۴۸