خبرگزاری کار ایران

ساخت بخش‌های انیمیشن فیلم نفس به نیمه رسید+جدیدترین عکس

مراحل ساخت بخش انیمیشن فیلم سینمایی «نفس» به کارگردانی نرگس آبیار توسط حسین جمشیدی گوهری و امین حق‌شناس به نیمه راه رسید.

به گزارش ایلنا، حسین جمشیدی گوهری سرپرست تیم انیمیشن سازی فیلم «نفس» با اعلام این خبر درباره ساخت انیمیشن برای این فیلم سینمایی گفت: ساخت انیمیشن برای یک فیلم رئال، تجربه تازه‌ای برای من و دیگر همکاران بود.

وی ادامه داد: پیش از این در فیلم «طعم شیرین خیال» تجربه ساخت انیمیشن برای فیلم داستانی را داشتم، با این تفاوت که ساخت انیمیشن در فیلم کمال تبریزی به نوعی کمیک موشن بود و از جهت ساختار و انجام مراحل فنی با فیلم «نفس» متفاوت بود.

حسین جمشیدی گوهری با اشاره به چگونگی ساخت انیمیشن برای فیلم «نفس» گفت: یکی از ویژگی‌های مثبت در ساخت انیمیشن در فیلم «نفس» این بود که خانم آبیار در مرحله فیلمنامه برای ساخت انیمیشن در موقعیت داستانی تعریف کرده بود و این تعریف ساخت بخش‌های انیمیشن فیلم را برای ما راحت کرد.

طراح تیتراژ فیلم‌هایی چون «طعم شیرین خیال» و «ترنج» یادآور شد: نرگس آبیار برای ساخت انیمیشن فیلم «نفس» نقطه نظر ویژه‌ای داشت و از جهت فرم و فضا انیمیشنی سینمایی، هنری و به دور از انیمیشن‌های رایج که معمولا در تلویزیون دیده می‌شود، می‌خواست.

جمشیدی گوهری با اشاره به ساخت انیمیشن فیلم «نفس» متذکر شد: ساخت انیمیشن «نفس» در مدت زمان ۱۵ دقیقه طراحی شده و ساخت آن به نیمه رسیده است. ساختار انیمیشن در این فیلم ترکیبی بین رئال و تخیل بود و ساخت آن جز با انجام یک کار گروهی امکان پذیر نبود.

وی در پایان گفت: ساخت انیمیشن فیلم «نفس» با یک تیم سه نفره به انجام رسید. مهدی علی بیگی طراحی کاراک‌تر و فضا را به عهده داشت. امین حق‌شناس انیماتور بود و من هم ترکیب بندی لایه‌های مختلف انیمیشن را انجام دادم و در ‌‌نهایت من با همراهی امین حق‌شناس بخش انیمیشن این فیلم را کارگردانی کردیم.

فیلم سینمایی «نفس» سومین تجربه کارگردانی نرگس آبیار است که به تهیه کنندگی شرکت نور تابان، ابوذر پورمحمدی و محمد حسین قاسمی تولید شده است.

کد خبر : ۳۲۵۵۳۲