خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا اعلام شد:

شورای صنفی نمایش باید به خانه سینما بازگردد

رئیس شورای صنفی نمایش اعلام کرد: خانه سینما فعلا قبول نکرده‌است که میزبان جلسات این شورا باشد.

ابوالحسن داوودی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به وضعیت جلسات شورای صنفی نمایش گفت: جای اصلی برگزاری جلسات شورای صنفی نمایش خانه سینماست نه دولت و نه جای دیگری بلکه فقط باید در خانه سینما برگزار شود.

وی ادامه داد: خانه سینما می‌تواند تصمیم بگیرد که با حفظ مسئولیت خودش وظیفه برگزاری جلسات را به هرکدام از زیرمجموعه‌های خود واگذار کند که هیچ بحث و حرفی نباشد.

داوودی ادامه داد: پیش از این به دلیل آنکه خانه سینما دارای مشکلاتی بود و تازه در دولت جدید فعالیتش را شروع کرده بود امکان برگزاری جلسات در آن وجود نداشت اما در دو سال گذشته این خانه به عملکرد خوبی رسیده و تعامل خوبی نیز با دولت دارد.

وی با تاکید براینکه دولت تاکنون دخالتی در برگزاری جلسات این شورا و یا تصمیمات این شورا نداشته، گفت: هرچند تصمیمات شورای صنفی تا امروز کاملا مستقل و صنفی بوده است اما بهتر است برای آنکه شک و شبهه‌ای وجود نداشته باشد جسات شورا در خانه سینما برگزار شود.

وی ادامه داد: شورای صنفی از نمایندگان کارگردانان، سینماداران، پخش‌کنندگان، ‌تهیه‌کنندگان تشکیل شده است و بهترین جا برای تشکیل جلسات خانه سینماست.

داوودی افزود: با‌شناختی که از رضا میرکریمی دارم قطعا برگزاری این جلسات در خانه سینما را قبول خواهد کرد و برگزاری جلسات این شورا نیاز به امکانات زیادی ندارد و با یک امکانات ساده نیز می‌توان این جلسات را به ثمر رساند.

داوودی شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرده بود که خانه سینما تا پایان جشنواره فیلم فجر قصد ندارد میزبانی جلسات شورای صنفی نمایش را قبول کند.

کد خبر : ۳۲۵۵۰۳