خبرگزاری کار ایران

ثبت‌نام کارگاه‌های آموزشی هفته تئا‌تر لهستان آغاز شد

فراخوان ثبت‌نام هنرمندان تئا‌تر برای شرکت در کارگاههای آموزشی از سوی دبیرخانه سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئا‌تر فجر اعلام شد.

به گزارش ایلنا، مدرس کارگاه بازیابی / آفرینش صدا خانم مارتا گورنیسکا کارگردان و هنرمند فارغ التحصیل از دانشکده کارگردانی و مدرسه موسیقی فردریک شوپن ورشو است. وی تاکنون کارگاه‌هایی بر اساس همین شیوه در توکیو، برلین، ناتینگهام، لندن، اوترخت، می‌فف مارسی، پاریس و هاور برگزار کرده است. در این کارگاه دو روزه که ویژه بانوان است شرکت کنندگان با تکنیک‌های متنوعی بر مبنای درک ماهیت صدا، یافتن شکل‌های جدید و خلاقانه با تاکید بر هم آوایی (کرال) و سامان دادن به بیان بالقوه بازیگر آشنا می‌شوند.

یاروسلاو فرت، مدرس کارگاه بدن/ درام بر انگیخته، کارگردان، بازیگر و پایه گزار zar، مدیر بنیاد، مدرس دانشگاه و مسئول برنامه تئا‌تر ورکلاو (پایتخت فرهنگی اروپا در ۲۰۱۶) است. سیمون سالا بازیگر حرفه‌ای تئا‌تر لهستان است واز سال ۲۰۰۸ با کمپانی ایتالیایی ساین گلوسا و از ۲۰۱۱ با تئا‌تر zar همکاری دارد. سالا در کنار بازیگری به پژوهش در زمینه ریتم، تجمع انرژی و توان دراماتورژی می‌پردازد. رویکرد کارگاه بدن / درام برانگیخته تلاش برای تشخیص مفهوم تغییر بر پایه درک بدن و مراکز فیزیکی آن است. ساخت متن/ بدن، رسیدن به جریان مرئی و زنده حرکات بدنی، ساختار بخشی به حرکات با نگاه به دراماتورژی درونی و بالقوه آن‌ها از دیگر مباحث این کارگاه است.

دبیرخانه سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئا‌تر فجر در فراخوان ثبت‌نام کارگاه‌های آموزشی هفته تئا‌تر لهستان اعلام کرد: علاقه‌مندان شرکت در کارگاه بازیابی/ آفرینش صدا (صدا. خلاقیت. ظرفیت) با حضور مارتا گورنیسکا و کارگاه بدن/ درام برانگیخته با حضور یاروسلاو فرت و سیمون سالا، به دلیل ظرفیت محدود پذیرش برای شرکت در کارگاه‌های یاد شده باید حداکثر تا پایان وقت اداری روز شنبه ۱۴ آذرماه سال جاری، در خواست شرکت در این کارگاه‌ها را با اعلام نام هرکارگاه به همراه سوابق حرفه‌ای و شماره تماس خود به آدرس رایانامه: fadjrworkshop۳۴@gmail. com ارسال کنند. این اطلاعیه تصریح کرده: در این مرحله نیازی به پرداخت وجه نیست واسامی افراد واجد شرایط شرکت در کارگاه‌های یاد شده پس از بررسی دبیرخانه حداکثر تا روز دوشنبه ۱۶ آذرماه اعلام شده وپس از آن ثبت نام نهایی متقاضیان و اعلام شماره حساب جهت واریز شهریه ثبت نام در کارگاههای یاد شده صورت می‌گیرد.

کد خبر : ۳۲۵۱۲۲