خبرگزاری کار ایران

قرآن با ترجمه‌ی مکارم شیرازی با بیشترین اقبال هیات خرید کتاب مواجه شد

هیئت انتخاب و خرید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نتیجه جلسه ۵۴۳ خود را که شامل فهرست کتاب‌های تصویب شده جهت خرید است، در درگاه اینترنتی این وزارتخانه منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، براساس فهرست مذکور که تا ۳۰ بهمن‌ماه ۱۳۹۴ اعتبار دارد، تعداد ۶۵هزار نسخه از  ۱۶۱ عنوان کتاب توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در لیست خرید این وزارتخانه قرار گرفته‌اند.

رکورد بیشترین خرید در مصوبه‌ی 543 مربوط به قرآن کریم با ترجمه آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی از انتشارات آرزوی دیدار است که 800 نسخه‌ی آن برای خرید فهرست شده است. انوار هدایت(قرآن کریم.کلیات مفاتیح الجنان. صحیفه سجادیه. نهج‌البلاغه) با 650 نسخه و کلیات مفاتیح الجنان از مهدی الهی قمشه‌ای نیز با 600 نسخه در رتبه‌های بعدی بیشترین آمار خرید مصوبه‌ی 543 قرار دارند.

کمترین خریدهای مصوبه‌ی 543 نیز  هم خریدهای 50 نسخه‌ای از کتاب‌هایی همچون گونه‌ای دیگر از جنگ، درآمدی بر مذاهب اسلامی و ... را شامل می‌شود.

نکته‌ی جالب این مصوبه اقبال ارشاد به محمدرضا یوسفی (نویسنده حوزه کودک و نوجوان) و نشر خانه‌ی ادبیات است. در این فهرست تعداد ۴۹۰۰ نسخه از 15 عنوان کتاب‌های این نویسنده که توسط نشر خانه‌ی ادبیات منتشر شده‌اند؛ خریداری شده که بازنویسی‌های یوسفی از داستان‌های شاهنامه با خریدهای 500 نسخه‌ای بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده‌اند.

ناشرانی که کتاب‌های خود را برای بررسی، به هیات خرید کتاب داده بودند، می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتیmof.farhang.gov.ir/fa/home/book   از نتیجه بررسی مطلع شوند.

ناشرانی هم که کتاب‌هایشان در لیست خرید این مصوبه قرار دارد، برای دریافت حواله خرید و تحویل کتاب‌ها، به دفتر صدور حواله دبیرخانه این هیات، واقع در ساختمان مرکزی وزارتخانه، طبقه سوم، اتاق 342 مراجعه کنند.

کد خبر : ۳۲۴۷۴۰