خبرگزاری کار ایران

همایش اعتراضی عدم تشکیل سازمان قرآنی کارگران برگزار می‌شود

هشتمین جلسه شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت جامعه کارگری با حضور نهادها، سازمان‌ها و دستگاه‌های ذیربط برگزار و مصوب شد همایش اعتراضی عدم تشکیل سازمان قرآنی کارگران برگزار شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ هشتمین جلسه شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت جامعه کارگری با حضور نهاد‌ها، سازمان‌ها و دستگاه‌های ذیربط در سالن کنفرانس دارالقرآن خانه کارگر برگزار شد.

در این جلسه که نمایندگانی از سازمان تأمین اجتماعی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، کانون عالی انجمن‌های اسلامی کارخانجات سراسر کشور، کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور، اتاق اصناف، دارالقرآن خانه کارگر و نیز نماندگان شرکت‌های منتخب و بزرگ ایرانخودرو، سایپا و گل گهر حضور داشتند، طه محجوب (مدیر دارالقرآن خانه کارگر کشور) گزارشی را از روند تشکیل سازمان قرآن و عترت جامعه کارگری در شورای توسعه فرهنگ قرآنی مبنی بر تاخیر و مشکلات فراوان در روند تدوین اساسنامه این سازمان از سوی برخی از اعضای شورای توسعه فرهنگ قرآنی مطرح کرد.

وی گفت: تشکیل شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت جامعه کارگری سال گذشته به پیشنهاد دارالقرآن خانه کارگر و فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی به شورای توسعه فرهنگ قرآنی ارائه شد که متاسفانه تاکنون علیرغم مکاتبات فراوان و جلسات متعدد هم در مجلس شورای اسلامی و هم در شورای عالی انقلاب فرهنگی و سایر نهاد‌ها و سازمان‌های ذیربط علیرغم موافقت در مجمع مشورتی؛ هنوز به تصویب نرسیده است.

در ادامه این جلسه مقرر شد تا اقدامات لازم برای پیگیری این موضوع از دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط توسط همه اعضای جلسه صورت پذیرد و نیز مصوب شد تا همایش اعتراضی کارگران نسبت به آن تا پایان آذر ۹۴ برگزار شود.

کد خبر : ۳۲۴۶۵۶