خبرگزاری کار ایران

عکس نوشت محسن امیر یوسفی برای خواب تلخ؛

رویای شیرین اکران خواب تلخ ، کابوسی 12 ساله شد

محسن امیریوسفی (کارگردان فیلم سینمایی «خواب تلخ») در آستانه اکران فیلمش بعد از ۱۲ سال «عکس‌نوشتی» از این فیلم را منتشر کرد.

 به گزارش ایلنا متن عکس نوشتِ «خواب تلخ»به شرح زیر است:

این عکس مالِ زمان اکران عمومی «خواب تلخ» در ۲۳ سینمای فرانسه است. مادرم در موردش می‌گه: این عکس مال ده سال پیشه که محسن بیست سال جوون‌تر بود!

از چهره‌ام مشخصه که سرحالم و قرار بود «خواب تلخ» دو ماه بعدش هم در ایران اکران عمومی بشه که البته تا چشم به هم زدیم ۱۲ سال از ساختش گذشت! به این محسن جوان که نگاه می‌کنم به سادگیش می‌خندم که با شور و شوق فکر می‌کرد قراره هرسال یک فیلم بسازه و دنیا را بترکونه ولی دنیا رویاهاش رو ترکوند! به جای اینکه اکران به موقع «خواب تلخ» در ایران برای محسن جوان «رویایی شیرین» بشه کابوسی دوازده ساله شد که الان فقط قراره طولانی‌تر از این نشه.

ولی مهم‌ترین نکته این عکس جلوی دوربین نیست، در اصل پشت دوربینه! و در مورد کسی است که این عکس را از من گرفت، کسی که دوسال بعد از گرفتن این عکس، خیانت سینمائی بزرگی در حقم کرد! این هم حس عجیب و تلخیه!

به قول آقا اسفندیار، بازیگر «خواب تلخ»: خدا همه ما را رحمت کنه!

 «خواب تلخ» نخستین فیلم بلند محسن امیریوسفی در سال ۸۲ تولید شد و داستان مرده‌شوری را روایت می‌کند که سرانجام یک روز با مرگ خودش روبرو می‌شود. این فیلم برنده جایزه ویژه بخش دوربین طلایی جشنواره کن و برنده جایزه نگاه جوان بخش دو هفته کارگردان‌های این جشنواره در سال ۲۰۰۴ شد و در بیش از چهل جشنواره جهانی شرکت کرد. «خواب تلخ» از موفق‌ترین فیلم‌اولی‌های تاریخ سینمای ایران در جشنواره‌های جهانی است که مورد تمجید منتقدان داخلی و خارجی و نشریات معتبر سینمایی جهان قرار گرفت و حالا بعد از ۱۲ سال سرانجام از سوم آذر ماه در گروه هنر و تجربه به روی پرده می‌رود.

نویسنده، کارگردان و تدوین: محسن امیریوسفی، مدیر فیلمبرداری: بایرام فضلی، صداگذاران: محمدرضا دلپاک – حسین مهدوی، بازیگران: عباس اسفندیاری- دلبر قصری- محسن رحیمی – زنده یاد یدالله انوری، پخش بین المللی: نسرین میرشب.

کد خبر : ۳۲۳۱۱۹