خبرگزاری کار ایران

دبیر جشنواره فیلم کوتاه:

چشم اندازمان قرارگرفتن بین ده جشنواره برتر جهان است

دبیر سی و دومین جشنواره فیلم کوتاه تهران گفت:چشم اندازمان قرارگرفتن بین ده جشنواره برتر جهان است و به دنبال اصلاحاتی هستیم مه به استاندادهای جهانی برسیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ فریده فرخنده کیش مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران و دبیر جشنواره فیلم کوتاه تهران در مراسم اختتامیه این دوره از جشنواره که در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می شد، با ابراز خوشحالی از اینکه جشنواره ای پرنشاط و مملو از امید برگزار شد گفت: سینمای کوتاه سینمای آینده است با پشتوانه دوازده ساله المپیادی و فیلمسازان پیشکسوت.

 وی با بیان این مطلب که چشم اندازمان این است جز ده جشنواره برتر جهان قرار بگیریم ادامه داد: به دنبال اصلاحاتی هستیم تا به استانداردهای جهانی نزدیک شویم.

دبیر جشنواره؛ با اشاره به اینکه انجمن سینمای جوان به دنبال مشارکت و همیاری است افزود: همانطور که ریاست سازمان سینمایی وظیفه ای  تولید حرفه ای سینمای کوتاه را به انجمن سینمای جهان محول کرده است، امیدواریم شور و نشاط را در این سینما به وجود آوریم.

فرخنده کیش ادامه داد: در سالی که مقام معظم رهبری آن را سال همدلی و همزبانی نامیده است، دولت و ملت به همراه مجموعه هنرمندان می توانند قدرت را در سینمای ایران حاکم کنند.

وی با اشاره به آمار و ارقام فیلم های شرکت کرده و پذیرفته شده در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کوتاه تهران، ادامه داد: ١٧٠١ اثر به بخش ملی راه یافتند که از این میان ١٣٥ اثر کوتاه پذیرفته شد. ٥٥ فیلم داستانی، ٢٤ فیلم مستند، ٤٠ فیلم پویانمایی و ١٦ اثر تجربی بودند.

فرخنده کیش افزود: ٣٦٠١ فیلم از ١٠٨ کشور جهان داوطلب شرکت در جشنواره بودند که نهایتا ١٠٣ فیلم انتخاب شد.

کد خبر : ۳۲۲۹۱۹