خبرگزاری کار ایران

کنسرت ارکستر سمفونیک مجوز نگرفت؛

سرپرست دفتر موسیقی: کنسرت‌ها موردی مجوز می‌گیرند

سرپرست دفتر موسیقی می‌گوید بنیاد رودکی برنامه مهر تا مهر ارکستر سمفونیک را اصلاح می‌کند و برای اخذ مجوز به دفتر موسیقی ارسال می‌کند. اما علی رهبری از تغییر این برنامه اظهار بی‌اطلاعی می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ علی رهبری صبح امروز (12 آبان) در نشست مسترکلاس‌های اردینج درباره لغو کنسرت مرثیه موتسارت گفت: لغو این کنسرت بسیار برای من عجیب بود و من در نهایت متوجه شدم اساساً دفتر موسیقی با سرپرستی آقای طالبی برای این کنسرت هیچ‌گونه مجوزی صادر نکرده است. شما خبرنگاران باید لغو این کنسرت را از دفتر موسیقی پیگیر شوید.

فرزاد طالبی (سرپرست فعلی دفتر موسیقی) در همین باره به خبرنگار ایلنا گفت: مجوزهای کنسرت‌ها پیش‌تر به‌صورت کلی به ارکستر سمفونیک داده شده بود و آقای ارجمند سیستمی داشتند که به‌طور کلی برای تمام کنسرت‌ها و هر آنچه ارکستر بنوازد؛ مجوز صادر کرده بود اما از یک جایی به بعد وزارت ارشاد برای اجراهای ارکستر سمفونیک و ارکستر ملی به صورت موردی مجوز صادر می‌کند.

او ادامه داد: بر همین اساس اجرای مرثیه موتسارت اصلاً از دفتر موسیقی مجوزی نگرفت.

وی درباره چرایی صادر نشدن مجوز کنسرت گفت: اگر کنسرتی لغو شود ما می‌توانیم درباره علت آن توضیح بدهیم اما اساساً برای این کنسرت هیچ‌گونه مجوزی صادر نشده و توضیح دیگری لازم نیست.

سرپرست دفتر موسیقی درباره اینکه آیا برنامه‌های آینده ارکستر سمفونیک نیز ممکن است لغو شود، توضیح داد: طبق صبحتی که با بنیاد رودکی شده بنیاد قرار است برنامه مهر تا مهر ارکستر سموفنیک را اصلاح کند و نسخه اصلاح شده را برای ما بفرستد تا ما براساس آن برنامه مجوزهای لازم را صادر کنیم.

طالبی در پایان درباره حضور خود در دفتر موسیقی توضیح داد: من فعلاً سرپرست دفتر موسیقی هستم و خیلی وارد این بحث که آیا حضور آن در دفتر موسیقی ادامه‌دار خواهد بود یا نه، نمی‌شوم و امیدوارم تا زمانی که فعالیت می‌کنم برای موسیقی مفید باشم.

علی رهبری (مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران) نیز در واکنش به صحبت‌های سرپرست دفتر موسیقی به خبرنگار ایلنا گفت: امروز خیلی مشخص پیش از نشست خبری با آقای جمالی صحبت کردم و خواستار پاسخگویی مشخص ایشان درباره علت لغو کنسرت آقای اردینج شدم. ایشان نیز بدون هیچ‌گونه توضیح اضافه‌ای صرفاً گفتند این برنامه را سرپرست دفتر موسیقی با صلاحدید خود لغو کردند. من تاکنون با آقای مرادخانی نیز در این باره صحبتی نداشته‌ام و هیچیک از مسئولان نیز درباره لغو این کنسرت با من صحبت نکردند.

او همچنین افزود: اینکه قرار است برنامه مهر تا مهر ارکستر سمفونیک اصلاح شود بسیار عجیب است زیرا تاکنون هیچگونه صحبتی مبنی بر تغییر برنامه مهر تا مهر نشده و اصلا من از این موضوع خبر ندارم.

علی رهبری در نشست صبح امروز اعلام کرد که ارکستر سمفونیک تهران با رهبری اردینج قطعه مرثیه مورسات را در زمانی که برای کنسرت اعلام شده بود؛ ضبط خواهد کرد و این ضبط به صورت تصویری خواهد بود و آقای اردینج نیز متوجه نخواهند شد کنسرت لغو شده زیرا این اتفاق وجه خوبی نداشت و می‌خواستیم ایشان با خاطره‌ای خوش ایران را ترک کند.

کد خبر : ۳۱۸۹۰۱