خبرگزاری کار ایران

فراخوانی برای ارسال فیلم‌های مستند درباره هنرهای تجسمی

بخش فیلم مستند هشتمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر به دبیری علیرضا قاسم خان بهمن و اسفند امسال برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا؛ مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری مؤسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر، بخش «فیلم مستند» هشتمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر را با هدف معرفی و نمایش فیلم‌های مستند با موضوع هنرهای تجسمی و گسترش فعالیت سینماگران در این عرصه، برگزار می‌کند.

فیلم‏های مستند مرتبط با شاخه‏های مختلف هنرهای تجسمی؛ نقاشی (سنتی و مدرن)، مجسمه‌سازی، سفال و سرامیک، نگارگری، خوشنویسی، تصویرسازی، پوس‌تر، عکاسی، کاریکاتور، فیلموگرافی هنرمندان (پرتره) هنرهای تجسمی و بیان‌های جدید هنری در زمینه‌ «هنرهای تجسمی» که در قالب فیلم مستند شکل گرفته‌اند، می‌توانند به این جشنواره ارائه شوند.

علاقه مندان و مستندسازان تا ۲۰ دی ماه فرصت دارند تا در سایت جشنواره هنرهای تجسمی فجر به نشانی WWW. IVAFESTIVAL. IR ثبت نام کنند و فرم شرکت در بخش مستند جشنواره را تکمیل کنند و تا پایان دی ماه امسال فرصت دارند نسخه نهایی فیلم خودر ا به دبیرخانه جشنواره به نشانی خیابان کارگر شمالی، رو به روی پارک لاله، کوچه شهید صدوقی، شماره ۱۷ ارسال کنند.

به برگزیدگان بخش فیلم مستند هشتمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر در بخش‌های بهترین فیلم، بهترین کارگردان، بهترین تحقیق و پژوهش، بهترین تصویربردار فیلم، بهترین تدوین تندیس جشنواره و جایزه نقدی داده می‌شود و جایزه ویژه هیات داوری و جایزه حمایتی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی از جوایز دیگر بخش فیلم مستند جشنواره تجسمی فجر است.

فیلمسازان، مراکز، انجمن‌ها و تهیه کنندگان، دانشگاه‌ها برای شرکت در بخش فیلم مستند هشتمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر محدودیتی برای تعداد فیلم‌های ارسالی ندارند اما فیلم‌های مستند ارسالی می‌بایست تولید سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ باشند. هر یک از این فیلم‌ها می‌بایست جهت بازبینی بصورت مستقل، روی یک حلقه DVD (به انضمام عکس کارگردان، صحنه و پشت صحنه فیلم، هریک ۲ قطعه روی لوح فشرده) ارسال شوند. آثار ارسالی روی DVD می‌بایست با فرمت قابل پخش در دستگاه DVD ضبط شده باشد. لذا به فیلم‌های ضبط شده با فرمت‌های دیتا و غیره و همچنین روی VCD، ترتیب اثر داده نخواهد شد. مشخصات فیلم و فیلمساز، کامل روی DVD نوشته شود. ارسال یک نسخه DVD فیلم به همراه فرم تاییدیه تهیه‌کننده به دبیرخانه الزامی است. دبیرخانه جشنواره هیچ مسئولیتی در قبال آسیب احتمالی ناشی از ارسال نامطلوب آثار از جانب شرکت کنندگان ندارد. نسخه فیلم ارسال شده برای بازبینی در دبیرخانه جشنواره نگهداری شده و عودت داده نمی‌‏شود. پس از تحویل نسخه فیلم به دبیرخانه، امکان خارج کردن آن از جشنواره وجود ندارد. به مستندسازانی که فیلم‌هایشان به جشنواره راه یابد، گواهی شرکت داده می‌شود. تعیین زمان نمایش فیلم‏‌ها به عهده دبیرخانه جشنواره است. دبیرخانه جشنواره اجازه دارد حداکثر ۳ دقیقه از فیلم ارسالی را برای امور تبلیغاتی خود و همچنین نمایش در برخی استان‌ها استفاده کند. امضای فرم تقاضای شرکت به معنای قبول شرایط و مقررات جشنواره و مسئولیت حقوقی آثار ارسالی بر عهده امضاء‌کننده فرم است. دسترسی و تهیه فرم شرکت در جشنواره از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی جشنواره به نشانی WWW. IVAFESTIVAL. IR امکان‌پذیر است. به تقاضای شرکت فیلم‌هایی که مدارک آن ناقص ارسال شود یا فیلم معیوب باشد، ترتیب اثر داده نخواهد شد. اطلاعات فرم ثبت‌نام در تهیه مطالب انتشاراتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت، از این رو، مسئولیت صحت اطلاعات ارسالی بر عهده شرکت‌کننده است.

هشتمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر به دبیری از سوی مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری مؤسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر با هدف معرفی ایده‌ها و آفرینش‌های اصیل و خلاق هنری بهمن و اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد.

رویکرد هشتمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر متفاوت است و این دوره جشنواره به معرفی آثاری که در قالب بهره‌مندی از یک یا چند رشته از هنرهای تجسمی به ساختار رسیده و ایده‌ای اصیل و مفهومی هنرمندانه را به نمایش بگذارند، می‌پردازد. بنابراین هنرمندان در ارائه ایده‌های خود محدودیت ندارند و می‌توانند از شیوه‌های بیانی و اجرایی متنوع استفاده کنند.

هنرمندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند تا ۲۸ آذرماه سال جاری در سایت جشنواره به نشانی www. ivafestival. ir ثبت نام کنند و تصاویر آثار خود را ارسال کنند.

کد خبر : ۳۱۸۴۹۵