خبرگزاری کار ایران

خالق مزرعه مضحک مهمان سرو نقره‌ای/ آثار عجیب ایسیدرو فرر در ایران

ایسدرو فرر که مهمان ویژه چهارمین دو سالانه سرو نقر‌ه‌ای است با دو نمایشگاه جداگانه از پوسترها و تصویرسازی‌هایش در تهران حضور پیدا کرد و 80 اثر گرافیکی از وی درمعرض دید علاقمندان ایرانی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نمایشگاه آثار گرافیکی ایسدرو فرر، طراح گرافیک و تصویرساز برجسته اسپانیا عصر دیروز (9 آبان ماه) در نگارخانه در فرهنگسرای نیاوران افتتاح شد.

در این مراسم از کتاب "با دست‌هایت فکر کن" که شامل مجموعه آثار گرافیکی ایسدرو فرر است نیز رونمایی شد. این کتاب به همت انجمن طراحان گرافیک ایران و چاپ و نشر هنر معاصر در تیراژ هزار نسخه منتشر شده است.

ایسدرو فرر در افتتاحیه این نمایشگاه با اشاره به کتاب "با دست‌هایت فکر کن" گفت :این کتاب بهترین چاپ از آثارم بوده است که تاکنون دید‌ه‌ام.

وی همچنین به شرح تجربیاتش درباره چگونگی طراحی مجموعه آثاری که نام مزرعه مضحک یا دیوانه‌خانه را برای آن انتخاب کرده بود و شامل پیکره‌هایی از حیوانات می‌شود، پرداخت و چگونگی ایده‌پردازی و طراحی آنها را برای دانشجویان و علاقمندان شرح داد.

در ابتدای مراسم؛ فرزاد ادیبی (مدرس دانشکده هنرهای زیبا) آثار ایسدرو فرر را فرازمانی و مکانی دانست و اظهار کرد: با دقت در فرم‌های هندسی و اشکال مزرعه مضحک ایسدرو فرر درمی‌یابیم اگر او سه هزار سال قبل در سیلک کاشان می‌زیست به احتمال زیاد کوزه‌هایی با فرم‌های حیوانات می‌ساخت.

ادیبی با بیان اینکه ایسیدرو فرر شاعر اشیاست، افزود:  ایسدرو فرر وارث فرهنگ پر از شور و هنر و شعر اسپانیاست و وارث سالوادور دالی، پیکاسو، گویا و لورکا که با اشیا ارتباط برقرار می‌کند و شخصیت‌پردازی و سرایش دیگری از اشیا را ارایه می‌دهد.

نمایش آثار ایسدرو فرر تا جمعه 15 آبان ماه در فرهنگسرای نیاوران ادامه دارد. او همچنین 12 آبان در شیراز ورکشاپی برگزار می‌کند.

این نمایشگاه در حاشیه چهارمین دوسالانه سرو نقره‌ای برگزار می‌شود. دوسالانه سرو نقره‌ای با نمایش 607 اثر از 267 هنرمند در خانه هنرمندان ایرانی درحال برگزاری است.

مراسم اختتامیه و اهدای سرو نقره‌ای به هنرمندان روز جمعه پانزدهم آبان ماه ساعت 18 در سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان وزرا برگزار و همزمان کتاب آثار چهارمین دوسالانه نیز رونمایی می‌شود.               136_elephant-1

111_temporada3111_temporada3

                                             111_cdn20116

                                             111_cdn20111

                                   

                                         41_mascara4

                                         41_mascara6

                                            42_sbirka

                                            111_cdn16

 

کد خبر : ۳۱۸۰۹۵