خبرگزاری کار ایران

نمایش «در» تغییر نام داد؛

ماجرای غم‌انگیز مهاجرت از آلمان به تهران رسید

نمایش «در پروازهای خروجی بود که گم شد، ریحانه» به کارگردانی مهدی مشهور در تماشاخانه «ارغنون» روی صحنه می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی مشهور با تایید این خبر اظهار کرد: نمایش «در پروازهای خروجی بود که گم شد، ریحانه» چند ماه قبل در آلمان روی صحنه رفت و با استقبال مخاطبان مواجه شد. به این دلیل که کشور آلمان نیز کشور مهاجرپذیری است و با این مسئله غریبه نیست. بعد از این تجربه بود که خانم صدیقه موسوی‌زاده همراهی خود را به عنوان تهیه‌کننده با گروه اعلام کرد و شرایطی بوجود آمد تا بتوانیم این نمایش را در یک سالن تئا‌تر خصوصی اجرا کنیم.

او ادامه داد: خانم موسوی‌زاده مدت زیادی به عنوان تهیه‌کننده در عرصه تله‌تئا‌تر فعالیت داشته و برای نخستین بار است که پرداخت هزینه‌های یک نمایش صحنه‌ای را پذیرفته است. با توجه به آشنایی ایشان با هنر نمایش و تجربه‌های گذشته گروه تصور می‌کنم همکاری موفقی پیش روی گروه باشد؛ گرچه به دلیل تازه تاسیس بودن سالن نمایش «ارغنون» کمی در زمینه جذب تماشاگر احساس نگرانی می‌کنم.

این کاگردان به تغییرات احتمالی اجرا در ایران اشاره کرد و گفت: نمایش در ایران با تغییراتی همراه است؛ چون هر اجرا برای گروه ما یک تجربه جدید محسوب می‌شود. به همین دلیل مفاهیم دست‌نخورده باقی می‌مانند اما شکل اجرایی دستخوش تغییر می‌شود.

نمایش «در پروازهای خروجی بود که گم شد، ریحانه» اویل امسال با عنوان «در»، به کشور آلمان سفر کرد و با ۱۵ گروه تجربی از ۱۲ کشور جهان در نهمین جشنواره بین‌المللی تئا‌تر دونزدورف به رقابت پرداخت.

این نمایش موقعیت دو دختر را روایت می‌کند که بنابر مشکلاتی تصمیم به مهاجرت گرفته‌اند. دو بازیگر (شیوا ابراهیمی و حدیث میرامینی) هنگام اجرا با تماشاگران وارد گفتگو و تعامل می‌‌شوند تا در‌‌نهایت به این نتیجه برسند تصمیم درستی گرفته‌اند یا خیر.

نمایش «در پروازهای خروجی بود که گم شد، ریحانه» سال ۲۰۱۶ برای اجرا در تایم اسکور آرت سن‌تر شهر نیویورک به آمریکا سفر می‌کند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تماشای این نمایش از روز ۱۷ آبان ماه تا ۱۷ آذر؛ ساعت ۲۰ به تماشاخانه «ارغنون» واقع در خیابان نوفل‌لوشاتو بعد از خیابان رازی، کوچه زیبا، پلاک۱ مراجعه کنند.

کد خبر : ۳۱۷۹۸۳