خبرگزاری کار ایران

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

47 نفر از جان‌باختگان منا هنوز شناسایی نشده‌اند/اجرای قانون دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات وزارتخانه‌ها طی 3 سال آینده

asdasd
کد خبر : ۳۱۷۷۰۴

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هنوز هویت 47 جانباخته فاجعه منا شناسایی نشده است، گفت: با تلاش نیروی انتظامی و پزشکی قانونی از طریق تطبیق DNA بازماندگان و جانباختگان تعدادی از اجساد شناسایی شده‌اند و هنوز عملیات شناسایی ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی جنتی در حاشیه بازدید از پنجمین نمایشگاه وزارت راه و شهرسازی و صنایع وابسته در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آیین نامه‌های قانون دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات دستگاه‌ها مصوب سال ۸۸ از سال گذشته به تصویب دولت رسید، اظهار کرد: هر چند این قانون مصوبه سال ۸۸ بود اما ایین نامه‌های اجرایی آن در سال گذشته به تصویب رسید و کمیسیون مربوطه آن در دولت تشکیل شد.

وی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه با این قانون جلسات هماهنگی با تمام وزارتخانه‌ها برگزار می‌کند، تاکید کرد: قانون دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات باید ظرف ۳ سال آینده به اجرا برسد.

جنتی ادامه داد: ظرف سه سال آینده همه دستگاه‌ها و نهادهایی که خدمات عمومی به مردم ارائه می‌دهند تمام اطلاعات مرتبط را به طور شفاف باید در سایت‌های وابسته به خود بارگذاری کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی در اجرای قانون دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات پیشتاز است، ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی علاوه بر دستاوردهایی که در حوزه‌های مسکن و شهرسازی، راه و ترابری داشته؛ با توجه به علاقه‌ای که آقای آخوندی به بحث حقوق شهروندی دارد توانسته‌اند در راستای اجرای این قانون هم به درستی عمل کنند.

وی گفت: وزارت راه و شهرسازی چیزی حدود ۶۰۰ خدمت را ارائه می‌دهد که شهروندان ومردم می‌توانند با دسترسی آسان از طریق رایانه و یا نصب اپلیکیشن‌هایی بر روی موبایل خود از عمده این خدمات در هر مکانی استفاده کنند.

جنتی همچنین درباره آخرین وضعیت شناسایی هویت اجساد جانباختگان فاجعه منا گفت: ۳۰ تن از جانباختگان این فاجعه که به کشور منتقل شده‌اند، شناسایی نشده بودند که با تلاش نیروی انتظامی و پزشکی قانونی از طریق تطبیق DNA بازماندگان و جانباختگان تعدادی از اجساد شناسایی شده‌اند و هنوز عملیات شناسایی ادامه دارد و تنها هویت ۱۱ تن از اجساد شناسایی نشده است.

وی با بیان اینکه در عربستان هم از مجموع ۶۵ مفقودی، هویت ۲۹ تن از اجساد جانباختگان شناسایی شده است و ۳۶ جسد هنوز هویت ناشناخته دارند، ادامه داد: اداره تشخیص هویت به طرق مختلف اثر انگشت مفقودین را جمع اوری و به عربستان برای تطبیق با اثر انگشت دفن شدگان منتقل می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز