خبرگزاری کار ایران

اجرای صفر «علیه متاستاز» با علیرضا نادری روی صحنه رفت

نمایش «علیه متاستاز» به کارگردانی علی‌اصغر دشتی، سه‌شنبه شب، پنجم آبان ماه با یک اجرای اختصاصی برای مهمانان ویژه و خبرنگاران، در برج آزادی تهران افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، در این اجرا که با حضور چهره‌های مطرح تئاتر، سینما و ادبیات کشور برگزار شد، علیرضا نادری، هنرمند و استاد دانشگاه که خود، داغ از دست دادن فرزندش را به دوش می‌کشد، گفت: «من هفت سال درگیر بیماری سرطان بودم. پسرم به این بیماری اهریمنی دچار بود و من هم کنار او زجر کشیدم. گاهی کلماتی مثل «خوب میشه ایشالا» و «آخی، بمیرم» و بسیاری دلداری‌ها نیز اهریمنی هستند. برای کسی که بار همپا بودن را به دوش می‌کشد، بسیاری از دلداری‌ها زخم است.»

نادری با آرزوی این‌که هیچ‌کس با کلمه متاستاز روبرو نشود، گفت:«وقتی فکر می‌کنی همه چیز خوب پیش می‌رود، می‌گویند متاستاز اتفاق افتاده! متاستاز یعنی بازی را باختی. من تشکر می‌کنم از اصغر دشتی که به چه نکته‌ای دقت کرد. موضوع همراهان بیماران مبتلا به سرطان یا همان «همپا» که پیش از این، هیچ‌وقت به آن‌ها توجه نشده بود.»

وی در پایان با اشاره به اینکه نمایش علیه متاستاز، گزارش یک بازی است که ما در آن شکست خورده‌ایم، گفت:«با این نمایش پیوند داشته باشیم و با آن نکاح کنیم نه این‌که تنها آن را نگاه کنیم. به بیمار و همپایان بیمار که مدام به دنبال این قرص و آن دارو هستند، فکر کنیم. وقتی فکر کنیم، پیوند برقرار می‌کنیم. مسئله نمایش، پیوند با موضوع است. همپاهای بیماران، نیازمند کمک مالی برای تأمین هزینه‌ها نیستند، بلکه نیازمند روح هستند.»

علی‌اصغر دشتی کارگردان این تئاتر نیز پیش از شروع اجرا، از حضار خواست که با دیدن این نمایش، یادآوری همپا را در جامعه متاستاز کنند.

در اجرای اختصاصی این نمایش، علاوه بر خبرنگاران و عکاسان، چهره‌هایی همچون آهو خردمند، صابر ابر، پانته‌آ پناهی‌ها، الهام کردا، مسعود فروتن، فرزین صابونی، حمیدرضا صدر، آروند دشت‌آرای، یونس تراکمه، حمید لبخنده، حسن محمودی، محمود حسینی‌زاد، رامتین شهبازی، فریبا کامران، امیر اسمی، رامین سیاردشتی، حسن مرتضوی و... حضور داشتند.

اجرای عمومی نمایش «علیه متاستاز» به تهیه‌کنندگی آرش وفاداری، شنبه نهم و یازدهم آبان در سالن سایه تئاترشهر تهران آغاز خواهد شد و سپس در روزهای 14 و 15 آبان ماه در تالار چهارسو روی صحنه خواهد رفت. بعد از آن نیز با اجراهایی در سالن‌های مختلف از جمله تماشاخانه باران، تالار شمس (اکو)، داربست گالری محسن، تماشاخانه ارغنون و تالار مولوی در مجموع 54 اجرا خواهد داشت.

پیش‌فروش بلیت نمایش علیه متاستاز از طریق سامانه فروش بلیت تیوال آغاز شده است.

کد خبر : ۳۱۷۲۷۷