خبرگزاری کار ایران

معرفی ۱۰ منتخب مسابقه‌ نمایش‌نا‌مه‌نویسی جشنواره تئاتر فجر

اسامی 10 نمایش‌نا‌مه‌ منتخب برای شرکت در مرحله نهایی بخش مسابقه‌ نمایش‌نا‌مه‌نویسی سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اعلام شد.

به گزارش ایلنا، بهزاد صدیقی، مدیر بخش مسابقه‌ نمایش‌نا‌مه‌نویسی جشنواره سی و چهارم تئاتر فجر ضمن سپاس و قدردانی از تمامی نمایش‌نا‌مه‌نویسان شرکت کننده و تبریک به منتخبان برگزیده‌ بخش مسابقه‌ نمایش‌نا‌مه‌نویسی سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اعلام کرد: بر اساس بررسی، ارزیابی و نظر نهایی هیات داوران این بخش متشکل از: محمد چرم‌شیر، کوروش نریمانی و کامران سپهران از میان متونی که در مهلت تعیین شده به دبیرخانه‌ جشنواره‌ تئاتر فجر ارسال شده بودند، 10 نمایش‌نا‌مه‌ برای حضور در مرحله نهایی بخش مسابقه نمایشنامه نویسی انتخاب شدند.

صدیقی تصریح کرد: نمایش‌نا‌مه‌‌های بررسی و ارزیابی‌شده مطابق فراخوان جشنواره، می بایست علاوه بر عدم انتشار در قالب کتاب،در جشنواره ها نیز جایزه ای کسب نکرده باشند. بنابراین آثاری که به صورت کتاب به دبیرخانه‌ سی و چهارمین جشنواره‌ تئاتر فجر ارسال شده‌ بود، از دور داوری و ارزیابی خارج شد و  در نهایت دبیرخانه‌ جشنواره، این 316 متن را برای بررسی و ارزیابی در اختیار هیات داوران قرارداد.

اسامی ده نمایش‌نا‌مه‌ منتخب هیات داوران بخش مسابقه‌ نمایش‌نا‌مه‌نویسی جهت حضور در مرحله نهایی سی‌ و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر بدون ترتیب اولویت و بر اساس حروف الفبا عبارتست از:

1-" آفتاب‌کاران و سایر کشاورزان" نوشته‌ پوریا پیرحسین‌لو

2- "تاریخ مردم کوچه و بازار فرانسه در قرن هجدهم" نوشته‌ پیام لاریان

3-" دریای واژگون" نوشته‌ فارس باقری

4- " دوخط قرمز " نوشته‌ پانته‌آ منصوری

5- "روز و شب یلدا" نوشته‌ سیامک افسایی

6- "سندرومی به نام خوش‌بختی" نوشته‌ مونا نصرتی

7- "قرار"  نوشته‌ مهرداد کوروش‌نیا

‌8- "کاش می‌شد منم بیام" نوشته‌ کامران شهلایی

9- "ناتمام: نوشته‌ بهزاد آقا‌جمالی

10-" نامه‌های ‌شرجی" نوشته‌ شهرام کرمی

 هیات داوران این بخش ازبین ده نمایش‌نا‌مه یاد شده، سه نمایش‌نا‌مه را به عنوان نمایش‌نا‌مه‌ برگزیده‌ نهایی این بخش با اعلام رتبه‌بندی یکم تا سوم برای چاپ این آثار در قالب کتاب و اهدای جایزه به نویسندگان‌شان انتخاب و معرفی می‌کند. ضمنا بر اساس اعلام فر‌خوان این دوره از جشنواره، ده نمایش‌نامه مذکور در دهه‌ سوم آبان‌ماه امسال توسط نویسنده با حضور کارگردانان، تهیه‌کنندگان، منتقدان، هنرمندان تئاتر و علاقه‌مندان نمایش‌نا‌مه‌نویسی، نمایش‌نا‌مه‌خوانی می‌شود.

کد خبر : ۳۱۶۸۰۵