خبرگزاری کار ایران

نعیمی در گفتگو با ایلنا مطرح کرد:

امنیت «ترور» تامین شد/ یک تئاتری‌ جایگزین میترا حجار

حمیدرضا نعیمی از کسب اطمینان ۱۰۰ درصدی برای اجرای نمایش در سالن اصلی تئاتر شهر و معرفی بازیگر جدید از میان تئاتری‌ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگردان نمایش «ترور» در پاسخ به این پرسش که آیا گروه اطمینان لازم برای حضور بازیگران روی صحنه سالن اصلی مجموعه تئا‌تر شهر را کسب کرده است، توضیح داد: تالار سالن اصلی یک سازه متحرک در بخش پیشانی داشت که با سیم‌های بوکسل به بالا‌تر وصل بود و با کوچک‌ترین تکان، این سازه از قسمت بالایی جدا شد و به زمین افتاد و تاکید می‌کنم این قسمت هیچ ارتباطی به امنیت سالن اصلی ندارد.

نعیمی افزود: سقف تالار اصلی که وانان‌ها، بالابر‌ها و پایین‌آورنده‌ها به آن وصل هستند هیچ مشکلی ندارند و تا ۱۰ سال آینده نیز به کار خود ادامه می‌دهند؛ اما از آنجا که احساسات عمومی طی اخبار اخیر –که سقف تالار اصلی فرو ریخت- تا حدودی حساس شده، در حالی که حتی یک پیچ از سقف نه افتاده‌، نه می‌افتد و نه خواهد افتاد. به همین دلیل گروه کار‌شناسی تصمیم گرفتند برای پاسخ به این احساسات و آرام کردن جو عمومی ما به هیچ وجه از ماشینری استفاده نکنیم.

این نمایش‌نامه‌نویس با بیان اینکه گروهی شامل ۱۰ کار‌شناس امنیت سالن را تایید کرده‌اند، گفت: من نیز دو جلسه گفت‌وگو با آقای مصدق، نماینده تئا‌تر شهر در امور بازسازی داشتم و به این اطمینان خاطر رسیده‌ام که امنیت برای اجرا برقرار است. به همین دلیل ما نیز با طیب خاطر و ۱۰۰ درصد اطمینان در تاریخی که اعلام می‌شود اجرای خود را در سالن اصلی به صحنه می‌بریم و جریان‌های به وجود آمده هیچ اثری در کیفیت سالن اصلی و اجرا نخواهد داشت.

نویسنده و کارگردان نمایش «درخشش در ساعت مقرر» اتفاق رخ داده در تئا‌تر شهر را هشداری جدی به مسئولان برای آغاز هرچه سریع‌تر تعمیر و بازسازی سالن دانست و اظهار کرد: اتفاق خجسته‌ای بود که موجب شد سازه‌ای که کاملا خطرناک می‌نمود بی‌کمترین خسارت جانی کنار برود و گروه بتواند مثل گذشته با آرامش خیال روی صحنه حاضر شود. ما نمایش خود را نه با ۹۹ درصد بلکه با ۱۰۰ درصد اطمینان در سالن اصلی به روی صحنه می‌بریم.

کارگردان نمایش «ترور» در توضیح انصراف میترا حجار از حضور روی صحنه و انتخاب بازیگر جایگزین گفت: ما از همین امروز بازیگر جدید را خواهیم داشت. خانم حجار بازیگر خوشنام سینما هستند که با تجربه همکاری در این مدت نکات بسیاری از یکدیگر آموختیم و من افسوس می‌خورم شاهد هنرنمایی ایشان روی صحنه نیستیم.

او تصریح کرد: به نظرم این حضور می‌توانست بهترین نقش‌آفرینی ایشان روی صحنه تئا‌تر باشد اما از آنجا که همچنان احساس ناامنی داشتند؛ در حالی که ما اطمینان خاطر داده بودیم؛ ترجیح دادند کنار ما نباشند. جای ایشان خالی است و ما برای خانم حجار آرزوی موفقیت می‌کنیم اما اجازه بروز خللی در اجرا‌ها را نمی‌دهیم و کار با معرفی بازیگر جدید ادامه دارد.

نعیمی در پاسخ به این پرسش که آیا بازیگر جدید از میان چهره‌های حرفه‌ای تئاتری انتخاب می‌شود یا سینما؟ بیان کرد: بازیگر جدید قطعا یکی از بازیگران حرفه‌ای تئا‌تر خواهد بود که به زودی معرفی می‌شود.

کد خبر : ۳۱۵۴۰۰