خبرگزاری کار ایران

با حضور کارشناسان در تئاتر شهر؛

نصب سازه موقت در پیشانی سالن اصلی آغاز شد

مدیر دفتر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از آغاز نصب سازه موقت در صحنه سالن اصلی تئاتر شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود معمار در توضیح این خبر گفت: با توجه به زحمت‌هایی که گروه نمایش کشیده بودند، باید تلاش می‌کردیم نتیجه این زحمت‌ها بر باد نرود و امکان نصب دکور اجرا برای این عزیزان فراهم شود. به همین دلیل کارشناسی آسیب‌های وراد شده به صحنه و سالن توسط متخصصان صورت گرفت و تصمیم بر این شد سازه‌ای کاذب برای اجرای دکور در پیشانی صحنه سالن اصلی قرار بگیرد.

او با بیان اینکه نصب این سازه موقت به حدود 10 روز زمان نیاز دارد، اظهار کرد: به این ترتیب تمام ملحقات ماشینری صحنه اصلی که از قبل به‌جا مانده؛ تخلیه می‌شود تا خطری گروه را تهدید نکند.

معمار تصریح کرد: این سازه با مواد بسیار سبک اما مقاوم طراحی شده و براساس طراحی کارشناسان یک پیشانی جدید برای سالن اصلی ساخته می‌شود. یک پارچه ضخیم مقابل آن قرار می‌گیرد و یک "light bar" نیز درنظر گرفته شده که پرژکتورهای مورد نیاز گروه‌ها روی آن قرار می‌گیرد.

مدیر دفتر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا مقاوم‌سازی سقف مجموعه برای رفع نگرانی تماشاگران در دستور کار قرار دارد یا خیر؟ بیان کرد: گروه کارشناسی را برای بررسی این مسئله مامور کردیم و تایل‌های سقف بالای سر تماشاگران نیز مورد توجه قرار گرفت. از این نظر نیز نگرانی چندانی وجود نداشت و هر محلی که نیازمند ترمیم باشد قطعا انجام می‌شود.

مسعود معمار؛ زمان آغاز بازسازی سالن اصلی را به دریافت بودجه درخواستی از دولت موکول کرد و گفت: در حال هماهنگی‌ و انجام امور هستیم که بازسازی سالن اصلی مجموعه و نصب ماشینری جدید آغاز شود. بر همین اساس سیستم ماشینری روز دنیا برای سالن اصلی تئاتر شهر خریداری می‌شود که پس از دریافت بودجه مورد نظر و برگزاری مناقصه تعیین پیمانکار کارها آغاز خواهد شد.

کد خبر : ۳۱۵۳۴۷